波比医生的分享

健康&健美的探索和体验分享
个人资料
burpeejump (热门博主)
  • 博客访问:
正文

如何拥有超级大脑-Mindvalley Talks 笔记

(2022-04-14 19:16:18) 下一个

这才是真正让你远离最佳大脑的原因 (This Is What Is Really Holding You Back From Your Best Brain | Jim Kwik)
有正确的心态,描述你想要成为什么样的人,我的想法:

1. 我希望能够跟上所有重要的肿瘤学文献(NEJM、ASCO),成为一本行走的百科全书。
2. 我想成为我的患者的行走电子病历,记住我的患者、他们名字,他们的故事、他们的数据,并轻松地与他们和他们的家人合作。
3. 我想成为一个与我的经历、我去过的地方、我接触过的人相关的人。

我的阅读速度:
1、使用tracer前,24行(240字)/min
2. 使用手指追踪器,30 行(300 字)/分钟

我想每周读一本书吗?我不确定,因为我不知道如何使用这么多信息并将它们投入到我的日常实践中。

因此,我将首先专注于扩展我的专业阅读。那是一个我很快就会看到进步的地方。我可能会尝试以速读方式阅读休闲书籍,例如我的瑜伽教程。快速阅读并不意味着记不住,因为边看边忘更可怕。迅速接受和消化信息,将转化为更快和更好的决策。

Have the right mind set, get your to be list:

1. I want to be able to keep up with all the important oncology literature (NEJM, ASCO), be a walking encyclopedia.
2. I want to be a walking EMR for my patients, remember my patients, their story, their data and work with them at ease.
3. I want to be a person connected with the experience I have, the places I have been, the people I have interacted with. 

My reading speed: 
1. Before using tracer, 24 lines (240 words)/min 
2. Using finger tracer, 30 lines (300 words)/min

Do I want to read a book every week? I am not sure, because I do not know how to use that much of information and put them into my day to day practice.

So I will focus on expanding my professional reading first. That's a place I will see a difference quickly. I may try to read leisure material in the speed read fashion, such as my yoga text book. Speed reading does not mean less retention. This will translate to faster and more decision making. 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.