个人资料
盈袖2006 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

what a wonderful world video

(2012-06-12 11:36:34) 下一个

在杜姐这里看到这个极美的录像,更重要是我喜欢阿姆斯特朗的这首歌。据说是一部影片里的歌儿,我没看过,但影片的名字让我觉得像是越战片。我喜欢这种反差产生的张力,血腥的现实和人们心里对美好的向往,对生命的热爱。

这里的配音也很美,和着录像,有一种不同的力量。
感谢主伟大丰富的创造。

I see tree of green,red roses too 我看见郁郁葱葱的树,还有那鲜红的玫瑰
I see them bloom for me and you 我看见他们为我和你盛开
and I think to myself,what a wonderful world 于是我心里想着,多么美妙的世界啊
I see skies of blue and clouds of white 我看见蓝色的天空和那白色的云
the bright blessed day,dark sacred night 我看见明亮受到祝福的白天,黑暗庄严神圣的黑夜
and I think to myself,what a wonderful world 于是我心里想着,多么美妙的世界啊
the colors of the rainbow,so pretty in the sky 彩虹的颜色,在天空中多么的美丽
are also on the faces of people going by 那颜色也显现在过往的人的脸上
I see friends shaking hands,saying"how do you do?" 我看见朋友们握着手,互相问好
they're really saying"I love you" 他们其实是在说:“我爱着你。”
I hear babies crying,I watch them grow 我听见婴儿的哭声,我见证他们成长
they'll learn much more than I'll ever know 他们将学会比我知道的多得多的东西
and I think to myself,what a wonderful world 于是我心里想着,多么美妙的世界啊
yes,I think to myself,what a wonderful world 使得我心里想着,多么美妙的世界啊
I see trees of green,red roses too 我看见郁郁葱葱的树,还有那鲜红的玫瑰
I see them bloom for me and you 我看见他们为我和你盛开
and I think to myself,what a wonderful world 于是我心里想着,多么美妙的世界啊

杜姐的博客 http://blog.wenxuecity.com/myblog/8269/201206/6118.html

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
盈袖2006 回复 悄悄话 Thanks a su. that's what I read about the song. Is the movie talking about cruelty in the war? I would like to watch it some day.

I bought Armstrong's cd because of this song. It turned out that this is the only song! His special voice makes the lyrics even more beautiful.

Glad we share another favorite~~
苏乡门地 回复 悄悄话
Good Morning A Xiu! The song is one of my favorits from the movie soundtracks of "Good Morning, Vietnam!" Also one of the earliest English movies I saw in the US. Starring Robin Williams, a talented legendary comedian, he played a radio host during the Vietnam War.

Louis Armstrong sang the sound with deepest feelings, an unforgettable voice, an absolute classic song in the movie soundtrack history.

Thanks for reposting the clip, a heart-melting piece.
登录后才可评论.