个人资料
盈袖2006 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

You have no right to ask me how I feel...

(2006-12-20 11:40:51) 下一个

我如期去见你,你还是这样的耐心.以你这样的职业和日程的压力,人们常常都是十分地冷漠,匆忙.可是你不一样,从第一次就不一样.你真切的关心让我觉得很温暖.你的微笑,眼神伸展到我们所谈事务之外的远处,有那么一刻,我们一起静静地凝望着那里.有一次你结结巴巴说你有些期盼着我约好的来访,每当此时你的一天就LIGHTEN UP,变得不那么繁忙和沉重了.你有时显得快活,说到什么就挤挤眼睛.知道吗?你这样的时候太俏皮,和你的身份和办公室很不相称.你这样也很不职业化.你应该是知道的.

最可怕的是你的关切.你也许是不自觉地表现出来的关切让我几乎脸红了,我们并不熟识,完成了此事也就各奔东西. 可是你的眼光锐利,企图了解的也太多,要长驱直入进到我的内心探其究竟.我近来心情平静, 你这样做让我很有一点不自在,我并没有对你袒露心迹的意思, 唯有沉默.你很懂得分寸,但是你事事过于的恰到好处,一览无余的关心和莫名其妙的宽容让我害怕了. 你的时间是宝贵的,你却将它花在和我的对坐里, 和事务无关的谈话里. 所以我必须走了. 把你的时间留给你,把我的平静留给我. 你让我想起PHIL COLLINS一首老歌的歌词:

You have no right to ask me how I feel; You have no right to speak to me so kind...





Phil Collins & Marilyin Martin - Separate Lives 
You called me from the room in your hotel
all full ofromance for someone that you've met
and telling me how sorry you wereleaving so soon,
and that you miss me sometimes
when you're alone in your room
Do I feel lonely to?

You have no right to ask me how I feel
You have no right to speak to me so kind
We can't go on, holding on to ties
So for now we'll
going on living separate lives

Well I held on, to letyou go
and if you lost your love for me
you never letit show, oh no
there's no way to compromise
so now we're living separate lives

Ooh, it's
so typical, love leads to isolation
so you build that wall,
yes you build that wall
and you make it stronger

You have no right to ask me how I feel
You have no right
to speak to me so kind

Someday I might find myself
looking in your eyes
But for now we'll go on living
separate lives
Yes for now we'll go on living separatelives

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (5)
评论
盈袖2006 回复 悄悄话 Lazy
40hutu 回复 悄悄话
How do you feel, the 1st day of the new year?
盈袖2006 回复 悄悄话 哥们,欢迎你来玩酷
葱包棍儿 回复 悄悄话 今日思友无数,算来属你最酷,众里寻你千百度,蓦然回首却在鸡窝深处,翅膀扇动,咯嗒咯嗒,祝生蛋快乐!
登录后才可评论.