美国三十年

记录在美国三十年的点点滴滴:女儿的成长;在美国公司工作的经历;在美国教学中所了解的美国学生;个人感情经历。
正文

我女儿给我的生日卡 -- 感动了我

(2022-08-17 11:10:41) 下一个

女儿每年都给我写生日卡。贴出这张是在我49岁时迪迪给我的生日卡。她用英文写的,我译成中文。

亲爱的妈妈,

岁月在流逝, 我们的年龄也在增长。生活中发生了很多的事情,一切皆在变:我们的住处,我们的职业,我们所交的朋友…, 可是有一点是不会变的, 那就是我对你的爱。

我爱你,妈妈。我爱你对文学的热爱、你的幽默、你不屈的意志;我爱你做的饭 -- 它使我永远思恋家园;我爱并且欣赏你宽广仁慈的胸怀;可是我最爱的还是:你是我的妈妈,而我是你的女儿。 

谢谢你永远在那里等我,以无限的耐心倾听我的烦恼,开导我,告知我生活的智慧,教导我如何做人。我知道抚养我,决非易事。在这里我要向你道歉,为我的过错和给你带来的所有的麻烦说声“对不起”。

我一直在成长着,一直以我最大的努力在进步。我说过的,在某种意义上,你是世界上最懂我的人。真的, 妈妈,你是我最好的朋友。我要再说一遍,我爱你。

我衷心地为你祝福。我希望你前方的路不再有荆棘。我对你有着坚定的信心,正如你对我所拥有的一样。

祝你生日快乐,妈妈!

你永远的女儿迪迪

 

 

Deedee’s card on Mom’s 49th Birthday

Dear Mom,
Time passes quickly; you and I both grow older. A lot of things have changed, and will continue to change - the place where we live, the occupations we have, the people who we consider as friends - but one thing that will never change is my love for you. 

I love you, Mom. I love your passion for literature, your humor, your strength; I love that your cooking always reminds me of home; I love and appreciate your kindness, but most of all, I love that you are my mother and I am your daughter. 

Thank you for always being there for me, listening to me complain, teaching me with undying patience, the skills to live and how to be a good person, raising me - I know it hasn't been easy. I'm sorry for causing you trouble and I'm sorry for my mistakes.

I am trying to improve, and be the best that I can be. Like I've said, you can understand me in a way that no one else can. Truly, Mama, you are my best friend. And once again, I love you.

I wish you utmost happiness. I hope that no more hardship crosses your path. I believe in you as you believe in me.

Happy Birthday, MOM !

Yours always,

Deedee

 

照片是迪迪在工作中,和我去年去西雅图看迪迪。

 
 
 
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (5)
评论
laopika 回复 悄悄话 美丽又懂事的好女儿!
AmyQi 回复 悄悄话 回复 'CBA7' 的评论 : 再次感谢!
CBA7 回复 悄悄话 中英文交相辉映,都很美丽动人,是母女情深的真实写照,谢谢琪琪分享。琪琪和迪迪,很好听很可爱的名字,永远年轻的名字 :)

What a proud mom and a proud daughter! Best wishes to both of you!

AmyQi 回复 悄悄话 回复 '菲儿天地' 的评论 : 谢谢评论。去看了你的博客,很棒。有空会多阅读。
菲儿天地 回复 悄悄话 两篇文章都读了,非常感动,真是母女情深!生日快乐。有点想到了自己的女儿:)
登录后才可评论.