粉红鼠的世界

Proud mama of 3, the little sweet pea is on her way~
个人资料
正文

田鼠妹Ghana追梦70天 ---16

(2012-07-17 13:39:14) 下一个

第10周是最后的服务周. 我教学生们make cards for their parents and siblings, 放学拿回家跟家人分享. 午休时再教大家玩facepainting,我和学生们相互用彩色笔在脸上画画. 结束后,偷偷拿iphone照,发现我的脸已经被学生们画的都找不到啦!

学生们说要送我surprise,我就闭眼knelt down and smiled. 睁开眼就看到5-6支手伸在面前,学生的手心用红笔写着I love you, xxx! (my first name)旁边还画了好几个红心,每个学生都跑过来快乐的抱着我脖子kiss我的脸. 突然我发现小黑手堆里混进1双大白手,手心里写着1样的字, 我抬头看到1张画满各种色彩的脸, 微笑的绿眼睛让我突然就紧张到不知所措.

周5最后1课结束了. 我告诉学生们从下周1起会由新的老师继续教课,再感谢他们给我最美丽的人生经历, 把我的联络方法写在黑板让大家有课程问题随时联络我. 刚写完,突然就想起village怎么会有internet & phone? Sigh! 再送给学生每人1个small farewell souvenir, 再教他们玩pass the parcel game, 大家都玩的很高兴.

I was so touched and surprised that every student made a card for me and drew a picture of me on the cover or wrote me a letter, some of the notes are really cute and funny, I never knew I could be such colorful and looked just like a giant catwoman, hahaha, it's super adorable though and definitely the best gift I’ve ever received!!!

最后4个教课工带着所有的学生到学校空地上--farewell party! 看着学生们快乐的唱着笑着跳舞, I could barely choke back the tears of joy and gratitude, although I dunno who will take over my job but I will definitely keep my fingers crossed for those little angels!

When it's time to leave, we had practically the entire school following and hanging onto us. My students seriously were not letting go, it was super sweet to know that they really liked having me around and didn't want to see me go, I felt very special and just like a celebrity surrounding with all of my fans...

My students asked"may I see u again?" I said a white lie"yes!""when will u come back?"I said "I dunno but I'll be back for sure!""promise?" "I promise!" 最后我跟我的学生们用部落的许愿方式,前额碰前额的约定,但我却不知道什么时候才能园这个美丽的约定???

下午去参加group farewell party at the local service center. 部落里有很多人过来,有学生们,有学生爸妈,有法师,还有tribal chief, 大家都非常高兴的打鼓唱歌跳舞的送别我们. The chief亲手为每个volunteer披上部落的彩织布和beaded bracelet,还亲吻每个人前额表示祝福,最后他还送给我们group部落最高荣誉的金黑色的木手杖,表达该部落对我们的最高敬意.

队长高举手杖激动说"congrats XXX group, mission accomplished!"所有的队友都很兴奋的欢呼着相互微笑拥抱,部落人在旁边微笑的望着我们. 最后每个volunteer收到Ghana gov.发的certificate of appreciation. 当我接过那个生命中most valuable trophy 的时候,竟然激动到无法说话,双手1直在发抖,最后实在忍不住的哭了. 因为那不是张普通的纸,而是我的心打胜我软弱身体的证明!

There r so many differences exist in our world, nations, cultures,languages and beliefs etc., we even look, speak and dress differently but "My humanity is bound up in yours, for we can only be human together!" one of my favorite Desmond Tutu quotes that really touched and inspired me. Pls believe that we'll be there for u whenever and wherever u need us, cuz we're siblings and living on the same planet, and I thank God for giving me this beautiful chance to love u…

God has been continually bringing me out of my comfort zone since I got there, and he's transforming me more and more every single day. It's really an amazing moment when God stirs my heart violently and put a huge responsibility into my fragile and tremulous hands, I definitely learned a lot about putting into action the love that God has poured in my heart, and got so much more than I thought I would actually receive from giving.

I thought God's mean cuz he took pleasure in my pain during the past 70 days, and I never understood why God bless me in such a special and beautiful way until the awesome trophy moment, cuz he just made me stronger and fabulous, physically and emotionally!!!



待续

版权所有, 请勿转载, 非常感谢!
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
暗香1 回复 悄悄话 一口气,读完所有的美文,MM有点三毛的味道呢
登录后才可评论.