姗姗是我的女儿

不知不觉间,姗姗已经快十个月了,从刚出生的小不点到现在的小大人,好象一瞬间的事。有几个朋友劝我给她建一个博客来记录她的成长历程。而我向来是一个懒惰的人,直到姗姗长成现在的样子才惊叹时间流逝的速度。若果再懒下去,那些快乐的时光就真的无声无息地流走了,不会留下
正文

哈哈哈! Hahaha!

(2009-12-03 17:58:13) 下一个

今天早上姗姗睡的不好,哼哼唧唧,过一回就翻身,嘴里嚷着“抱抱姗姗!”我将姗姗抱起来,一不小心姗姗的手进了我的睡衣里,姗姗立刻嚷“压手啦!压手啦!”我慌忙把姗姗的手拿出来。这时姗姗忽然明白发生了什么事,闭着眼睛哈哈的大笑,笑了一分多钟。我也不由的跟着笑起来。姗姗真是可爱极了,迷迷糊糊的却放声大笑。笑过后,姗姗又迷迷糊糊地睡着了。

下班时,老公带姗姗却接我回家。忽然下起了小雨,老公忘了带伞,赶紧抱起姗姗往家赶。姗姗要求自己走,老公说不行,下雨呢。快到家的时候我心软,让姗姗下来自己走。有几家把门前装饰的很漂亮。姗姗停下来看,嘴里说着,灯灯漂亮,灯灯好看。小家伙会说很多话。

This morning Shanshan did not sleep well. She kept turning around and mad small noise time from time. After a while, Shanshan said “put me in the arms!” I immediately put her into my arms. By accident, one of Shanshan’s hands was under my clothe. She cried out “My hand! My hand!” I get her hand out of my clothe in a hurry. Suddenly, Shanshan understood what happened and laughed loudly with eyes closed. She kept laughing for more than one minute. I followed her and laughed. Shanshan was so cute that she laughed while still not wake up. After the laughing, she fell into sleep.

My husband brought Shanshan to the Metro to meet me after work. Suddenly there was a shower. My husband forgot to bring an umbrella. So he put Shanshan into his arms to walk to home. Shanshan wanted to walk by herself, but my husband did not agree in fear that Shanshan will get wet. When we were near our home, I told my husband to put down Shanshan and let her walk a little while. There are several buildings are decorated with colourful lights. The lights are very beautiful. Shanshan stopped in front of those buildings and watched the lights for some time. She said “the lights are beautiful! They are wonderful!” Shanshan can say many words.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.