姗姗是我的女儿

不知不觉间,姗姗已经快十个月了,从刚出生的小不点到现在的小大人,好象一瞬间的事。有几个朋友劝我给她建一个博客来记录她的成长历程。而我向来是一个懒惰的人,直到姗姗长成现在的样子才惊叹时间流逝的速度。若果再懒下去,那些快乐的时光就真的无声无息地流走了,不会留下
正文

妈妈吃药! Mom, take the medicine!

(2009-12-07 18:06:28) 下一个

最近生病,需要吃药。我对于吃药总是不上心,吃了上顿,准忘了下顿。不过现在有姗姗帮忙,基本上不会错过了。每次我还在上网时,姗姗已经把药拿在手里,嘴里嚷着“妈妈吃药!妈妈吃药!”我打开药瓶,从里面拿出一粒药放到姗姗手里,然后姗姗把药送到我的嘴里。每次姗姗都很高兴。有时我已经吃了药,或者不是吃药的时间,姗姗却还是逼着我吃,怎么说也不行,只好找点别的事转移姗姗的注意力,每当这时都很头疼。

I am sick recently. The doctor gave me some medicine to take. I always forget take my medicine on time. Some time I took the medicine in the morning but forgot the one in the evening. Now I cannot forget my medicine because Shanshan remembers. Every time, when I still read online news, Shanshan brings my medicine to me and saying “mom, take the medicine! Mom, take the medicine!” I open the bottle and get one pill out to put into Shanshan’s hand. Then Shanshan feed me. Every time, Shanshan is very happy. Sometimes, even I already took my medicine or it is not the time to take, Shanshan brings me the medicine and force me to take one. She will not give up though I explain to her that mom already took one or it is not the right time. She keeps asking “mom, take the medicine! Take the medicine!” I get a headache every time Shanshan forces me to take the medicine. I try hard to find something else that Shanshan may be interested in to let her forget asking me to take the medicine.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (5)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.