正文

我的第一只狗--Sheba (18)

(2009-05-07 14:49:03) 下一个
我的第一只狗--Sheba (18)

我把信用卡往医生面前一推,他们就给Sheba的前腿剃了毛 ,好打吊针。Sheba躺在手术台,上,嘴里插着管子,看上去 孤苦无助,奄奄一息的样子。妈妈我是心如刀割,恨不能替她受苦。那时我才真的知道,人的心真的是会痛的,一抽一抽的,生疼,疼的让人想吐。

我把脸紧紧地贴在通往手术室的玻璃窗上,泪如雨下。Sheba你一定要挺住啊!爸爸妈妈和家里的猫们都等着 你回来呢!那一天的晚上我不知是怎么过来的,脑子里雾蒙蒙的,迷迷糊糊地躺下,又迷迷糊糊的起身,半梦半醒之间 我还大步跨过Sheba的床,就象她平时还躺在那里一般。

Sheba福大命大,终于闯过了这第一道鬼门关。 由于她的胃被人工固定在她的腹壁上,以避免重复的bloat, 她吃了不少苦,流质食品吃了很长时间。

我们真是欣喜若狂,象是找回 了失而复得的珍宝。我们每天都加倍地爱她,花更多的时间躺在Sheba的窝里拥抱她,亲吻她,让她知道她是我们的心肝,我们永远都爱她。

那时的我们还 不知道,我们与Sheba的生活中还有更多的考验 在等待着我们,让我们的心贴得更紧,更近。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
myuanrendon 回复 悄悄话 回复emmanuelle的评论:
no, i am sorry, that is not Sheba, that's Achilles. I will post Sheba's picture maybe tonight.
emmanuelle 回复 悄悄话 Oh, and if your profile photo is Sheba, please tell her she is so so beautiful.
emmanuelle 回复 悄悄话 God bless you and Sheba! All dogs go to heaven and eventually we will meet them there.

I have two dogs and one is 8 years old. My 8-year old boy was so scared of vet. So far he went through 2 surgeries. It was hell for him and also for me. But look at him now. He forgets about all the unhappiness and it's like he's never hurt.

Don't worry. Sheba will be a happy girl like nothing bad happened to her.
登录后才可评论.