正文

一个宠物的肺腑之言:

(2009-05-07 22:47:23) 下一个
A PET\'S TEN COMMANDMENTS...........
一个宠物的肺腑之言:
1. My life is likely to last 10-15 years. Any separation from you is likely to be painful.

1。我可能最多在这世界活上10-15 年,所以每一次与你的分别都让我痛苦万分。
2. Give me time to understand what you want of me.
2。给我一点时间,好让我明白你的指令。

3. Place your trust in me. It is crucial for my well-being.

3。把你的信任交给我,这对我的身心健康非常重要。
4. Don\'t be angry with me for long and don\'t lock me up as punishment. You have your work, your friends, your entertainment, but I have only you.

4。不要对我生太长时间的气,不要把我锁起来惩罚我。你有你的工作,你的朋友,你的娱乐,而我,只有你。


5. Talk to me. Even if I don\'t understand your words, I do understand your voice when speaking to me.
5。和我说说话,就算我听不懂你的每一句话,但是我会从你的声调里理解你的意思。

6. Be aware that however you treat me, I will never forget it.
6。记住我永远不会忘记你是如何对待我的。

7. Before you hit me, before you strike me, remember that I could hurt you, and yet, I choose not to bite you.
7。在你想打我之前,记住我是有能力伤害你的,但是我选择不去咬你。


8. Before you scold me for being lazy or uncooperative, ask yourself if something might be bothering me. Perhaps I\'m not getting the right food, I have been in the sun too long, or my heart might be getting old or weak.
8。在你要责备我偷懒或不听话之前,问问你自己我会不会有些不适,我的食品是否适合我,我有没有在太阳底下待得太长,或者我的心脏是不是有点衰老 虚弱?
9. Please take care of me when I grow old. You too, will grow old.
9。在我变老的时候,请你好好照顾我,因为,你也会老去。


10. On the ultimate difficult journey, go with me please. Never say you can\'t bear to watch. Don\'t make me face this alone. Everything is easier for me if you are there, because I love you so.
10。在我生命的最后的路途中,请你陪 着我好吗?不要说你不忍心看我离去,不要让我独自一人面对死亡。只要你和我在一起,我就不会害怕。因为我如此深深爱你。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (3)
评论
myuanrendon 回复 悄悄话 回复幼河的评论:
I will! I promise!
幼河 回复 悄悄话 求你快把Sheba的故事讲下去!

我在“上山下乡”时养过不少的狗,也吃狗(请原谅我当时饿肚子时的残忍)。我说“活着是我的朋友,死了也仅仅是让我满足的肉”。这话现在我听着都毛骨悚然,但是三十多年前的那个年月……

我永远记着我养过的那条一半血统的狼狗“狼孩儿”。

我在博客上还没有如此急迫地等待……
登录后才可评论.