巴山毛尖

主要是觉得这里比较安全,可以写写我的变天账
正文

一起来做逻辑推理练习

(2008-04-03 00:02:58) 下一个
让我们先来看一则短文,这样的短文,我们经常会从《XX文摘》上读到,然后非常卑鄙地拿回去运用,父母用它教育孩子,教师用它教育学生,培训大师用它来告诉你什么是幸福:
 
One Sunday morning, I met Tommy, an elderly neighbour, who was obviosly in high spirits. He said he was celebrating not winning a lottery prize. At first I thought I had misheard him, but then he exlplained that on the night of the draw all family sat round the television discussing what they whould do if they won a large prize.

Tommy wanted to go on a world cruise, but his wife Christine, who dislikes water, said he could go on his own. His daughter Paula, who is shortly to be married, said he could buy her a new house, but his older son John objected, saying that he had managed to raise his own family without financial support.

So it was quite a relief when Tommy discovered that they had won nothing and the dissent died down. They are very happy, close-knit family and Tommy believes that is because they have always had to work  hard together to get on; he is convinced that sudden wealth might loosen the family links!
 
我非常非常怀疑这段故事是咱们自己编的然后用英文写出来并栽在一个叫Tommy的人身上!
 
这让我想起了好几年前,我在短暂的求职漂泊中,遭遇到的一家号称教人“学习”的骗子公司,当时这家骗子公司的法定骗子时常挂在嘴边的名言就是:卡麦隆说过他最大的幸运就是没有上过电影学院(卡麦隆是谁?《泰坦尼克》导演是也!)
 
何其相似的手法啊!
 
汤米先生为没有中大奖而庆幸(卡麦隆同志为自己当年没有考上电影学院而庆幸)——中了大奖就意味着一家人开始为瓜分处理财产而战(考上电影学院就意味着死板教条)——就意味着家庭和睦不再努力工作不再(就意味着毫无创新毫无灵气完全想不到要拍一部《泰坦尼克》)——也就是意味着人生的幸福快乐不再(也就意味着拿不到奥斯卡卖不出好票房人生毫无成功快乐可言!)!!
 
我为自己没有王菲(陈X希、周X虎、姚明、马X九、达X喇X……想你所想,爱你所爱)那样出名而深感庆幸——如果我像她(他/们)那样出名的话,我就不会有完好的完全无人关注的个人空间(我的照片!!!!)——甚至每天都被人等着看我的上下围的细微变化——这将严重影响我做人的自由快乐和幸福,弄不好我的电脑坏了送去修理结果连窦唯的裸照都被周X虎拍到了……
 
[ 打印 ]
[ 编辑 ]
[ 删除 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
我武者羅 回复 悄悄话 向课代表交作业
心得体会:我为自己没有阿Q那样出名而深感庆幸——如果我像他那样出名的话,我就是阿Q了!
登录后才可评论.