心是莲花开

一花一天堂 一草一世界 一树一菩提 一土一如来 一方一净土 一笑一尘缘 一念一清净 心是莲花开 掌中握无限 刹那成永恒
正文

El Condor Pasa (If I Could) 山鹰之歌(如果我能够)

(2006-07-29 19:38:50) 下一个
作词:Paul Simon
保罗西蒙&加芬克尔
  
  I'd rather be a sparrow than a snail
  我宁可是只麻雀,也不愿做一隻蜗牛
  Yes I would. If I could, I surely would
  沒错,如果可以,我会这样这样选择
  I'd rather be a hammer than a nail
  我宁可是支铁锤,也不愿是一根铁钉
  Yes I would, If I only could, I surely would
  沒错,如果真的可以,我会这样选择
  
  Away, I'd rather sail away
  我愿航行到远方
  Like a swan that's here and gone
  像来了又去的天鵝
  A man gets tied up to the ground
  一个人如果被束缚在地上
  He gives the world its saddest sound
  他会向世界发出最悲傷的声音
  It's saddest sound
  最悲伤的声音
   
  I'd rather be a forest than a street
  我宁可是座森林,也不愿是一条街道
  Yes I would, If I could, I surely would
  沒错,如果可以,我会这样选择
  I'd rather feel the earth beneath my feet
  我宁可感受大地就在我的脚下
  Yes I would, If I only could, I surely would
  沒错,如果真的可以,我会这样选择

http://www.youtube.com/watch?v=BVMXEnL8liM&feature=related
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.