秋日晴天

一天只有24个小时, 开心烦恼任你选
个人资料
正文

带小盆友听讲座, 我无语了。。。

(2015-08-28 23:59:24) 下一个

闭着眼睛都会

老大入睡有点难, 那天有一个关于睡眠的讲座。 我跟小盆友们商量问她们是不是愿意去。老大问是什么人做演讲, 我说是“some experts on sleeping”

“Why are they experts?”

 “Because they have spent many years on studying sleeping.”

“Why do they need to spend years on sleeping? I can do it even with my eyes closed.”

我。。。只能说你牛, 行不?

 

Sleeping professors

讲座那天早上,我们照例讨论当天的安排。 放学回来后做什么。 我说我们要一起去城里,老二问,为什么要去城里。老大替我回答了:“We are going  to meet some sleeping professors.”

这个,是我的解释有问题吗?

 

What I‘ve learnt

讲座结束, 回家的路上,我问小朋友: “What you’ve learnt today?”老二: “I’ve learnt I get sleepy at seminar, and I get sleepier at sleeping seminar.”

我这是不是又一教育失败的案例。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.