个人资料
落花飘零 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

Arizona铁人三项训练日记: 179 days to go ---easy week,new goal

(2018-05-22 20:53:09) 下一个

这个星期教练跟我说让我好好休息,从上周末的小三比赛中恢复过来。虽然是这样一个短距离的比赛,但是因为挺拼的,而且缺乏睡眠,昨天和今天也确实觉得身体挺累的。

今早是easy swim,1600yard,和我小三比赛那天距离一样,但是速度要慢很多。我一直在想那个数据是不是可靠,一般开水都会比实际速度慢,而且我比赛时候还停了好几次看方向和躲人,真是无法想象自己能够游到那个速度。但是我跑步最后两迈也比预计的快,难道真的有鸡血效应。

教练发给我一个email,详细列出了我接下来训练的方向,和7/28日半铁的目标。

Swim:

Be familiar with your swim paces (gears). The key is you can actually “feel” your pace by your stroke rate and your effort level.

Bike:

Be familiar with your HR and Power output numbers.  The goal is you can know your power range just by knowing your HR number.

Run:

Be familiar with your running pace and HR zone. You will need to learn just by how your feel and how fast is your breath to determine your HR zone and pace. Learn how long takes your HR drop from Zone 5 back to Zone2.

 

Based on your numbers, I am setting your goals for SR 70.3 as below:

Swim: 1:00 

Bike: 3:10.  average 17.7 ,non stop

Run:  2:15-2:20: around 10:30-10:40/mi pace.

Looking to a total of 6:40- 6:45 70.3 finish. (sub 7hours)

这个就是请教练的好处,如果是我自己,完全无法看清楚自己的速度和潜力,也不知道一级一级从小三到半铁到大铁的训练强度会有何不同。她发了email以后,又text问我,对这个goal有没有疑问,我说没有,她说那下周开始就full speed准备了,我说好。心里带着隐隐的激动。希望能够不负她的期望,完成目标。

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.