小花菜也要做妈妈!

小花菜也要做妈妈了!从怀孕开始,到看着阳阳快乐成长,记录做妈妈的历程。
个人资料
正文

6W6D 没事在家休息

(2006-07-13 13:42:48) 下一个

自从礼拜一早上第二次测到怀孕后,就开始懒惰了。礼拜一整天躺在家里没动卧,这几天也找借口不去沙滩打球了。看了小baby的心跳后,忽然就感到真有一个生命在我身体里成长,真害怕自己做错事。

本来还没什么感觉,读了几章 From Here to Maternity 的书以后,开始疑神疑鬼,身体有略微的不适,就觉得是怀孕的反应。除了礼拜二晚上大吃了一顿后,胃口好象一直都很糟糕。昨天量体重还降到131磅,有史以来最低。希望一切还正常吧。

刚才在网上查到的:Many miscarriages happen very early in the pregnancy, before a woman may know she is pregnant. One study found a total miscarriage of 12%, a study using very sensitive early pregnancy tests found that 25% of pregnancies are miscarried by the sixth week LMP. After the age of 35, the risk of miscarriage increases considerably: 1 in 5 or 6. After 40, the risk increases to 1 in 3, and after 45 it is 1 in 2.

1 in 4 pregnancies will end in a miscarriage.

50-60% of first trimester miscarriages and approximately 20% of second trimester miscarriages are due to some type of chromosomal abnormality.

If your first pregnancy ended in a miscarriage there is a 13% chance that you will have a miscarriage with your next pregnancy.

20-30% of women experience spotting during pregnancy, especially during the first trimester and 50% of those women will have a miscarriage.

75% chance of miscarriage within the 1 to 2 week of gestation.

10% chance of miscarriage within the 3 to 6 week of gestatoin. However, once the heartbeat is heard or seen the percentage of miscarriage decreases to approximately 5%.

25% chance of miscarriage within the 6 to 12 week of gestation.

好恐怖啊!一半的 conception 在头12周都会 mc 的。不过如果见到心跳,mc 的机会就降到 5%。:)

昨天是老公生日,我们到墨西哥餐馆吃饭。他这几天对我很温柔,也不发火。自己压力太大的时候,就使劲深呼吸几口,还笑说要跟我去上呼吸课。我不想跟他多说怀孕的事,知道他也需要一段时间来调整,我多说无益。而且我还很大方的让他打游戏,给他一些自己的时间。饭后,他忽然很气急,说,有了孩子后,他的那些环游世界的雄伟计划就不能完成了。我鼓励他说,可以带着孩子一起去玩,又说,今年夏天我们也可以出门。我不想劝说他什么,我知道他自己好好想一想,就知道应该怎样做了。

让他最后做做男孩,玩一玩吧。我来先做妈妈。

昨天晚上跟妈妈讲电话,又是吵了起来,她还挂了电话。我伤心的到老公那里诉苦。我怕把baby哭坏了。我没跟她说。

每次他把手放在我的肚皮上摸,我就觉得很可爱。他说,这个小baby会长得比我还大。又说,我们要把书房腾出来放baby的小床。他怎么想了那么远呢。

昨天到学校跟朋友出去吃饭,也没告诉她。等下次看医生之后再说。

晚上睡觉有蚊子,我不敢点蚊香,怕吸进烟味。早上吃了医生给的药丸,还吃了香蕉,cereal。今天在家呆多一天,弄弄花园,编编程序,上上网。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.