正文

What's the New Year's Resolution For 2013?

(2013-01-01 14:13:47) 下一个
What's The New Year's Resolution For 2013?


As  the showers of confetti  from the grand celebration party at Times Square began to be cleaned up by the sanitation crews and the champagne hangover I got at Four Seasons last night is still bothering me, I am actually  starting to wonder what  should be my new year's resolution(s) (btw, so should you.)

The truest answer is , at this headache point, I have no clue what should mine be. :((

People, I am stuck! If you  can help me out, please give me some good ideas to make me  a better, smarter, healthier or wealthier guy, whatever, I am all ears.:))

Note:
放上一首YX AJ 喜欢的歌曲- Drenched by 曲婉婷。一个有点声乐天赋亚籍男生的翻唱版,他人虽然长的不出众,但声音表现还算不弱。

21世纪,有可能是一个
让世界软资源重新组合并令人振奋的时空,说不定会带给国人带来前所未有的机遇,并且提供彰显风采的殿堂。Who knows。:)



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (24)
评论
纵然平行 回复 悄悄话 回复盈袖2006的评论:
I almost missed AJ's comments, I usually don't spend much time at my own blog as I don't like my own writings. :)

Thank you for your kind encouragement. Yes, She is my dad's mom, a very sweet, intelligent, and graceful lady, indeed. You may not know: my grandma is very special mentor to me - one of those significant pillars for making me today. For those years while my dad studied in Germany and my mom was a busy doc tied up in the maternity ward. It's was my grandma who spent tons of time and efforts to comfort and teach me day and night.

Today I only spend a fraction of my time to be with her, I feel kind of guilty, you know what I mean, but I will keep trying to do more.

I am glad that you and I seem having similar taste for music. :) In addition, I also like heavy and fast stuffs as well, that may be contributed by gender and years we grew up.
盈袖2006 回复 悄悄话 回复纵然平行的评论:
谢谢ad送的歌,这个男生的确很有感觉。声音有触到人内心的穿刺力。很喜欢他唱歌时和狗狗的互动。
刚进来我吃了一惊,以为上次自己老到了连歌都没有听清楚的分上,这一惊可不小:)

好啦,我一定重视你这个ad好吗?好婆是爸爸的妈妈吧,我是叫奶奶好婆,叫姥姥阿婆的。祝福你的好婆,很有福气,孙子这么远还愿意陪她说话。

蛮喜欢你的新id照,除了深沉的思考,有了你文章里透露出来的柔软:)
纵然平行 回复 悄悄话 回复盈袖2006的评论:

问AJ好! 我的园中已经好久不见你的芳踪,是不是最近把时间和精力都放在互述衷肠的”speed dating“ 上了? 不要太重色轻友/弟, 好伐?:)

我好婆听力有一点丧失,但总体的健康状况还不错。思维和记忆也很到位。她常常使用ipad 加上耳机和我用facetime聊天,有的问题问得我抓耳挠腮还要姆妈在旁边救助,我丝毫不敢掉以轻心。 :)为你外婆的健康祈祷。

”好激情的一首歌,纵然要进入激情的一年。。“ 是吗?如果你有这样的檊嚼,那都是出自阿苏“教唆”得结果,她新年伊始就给我定方向啦(2013 和 2014),哪敢违命,排骨男的胳膊拧不过美人腿哈。 :((
盈袖2006 回复 悄悄话 这么热闹,我来晚了!
好激情的一首歌,纵然要进入激情的一年,虽然resolution没写出来,但是潜意识里已经有了啊

你的想法是对的,我的外婆现在通电话时和我已经不是对话了,就是自己说,重复说,不过她知道是我打来,就很开心
纵然平行 回复 悄悄话 回复tern2的评论:
“你一定会玩什么乐器吧?” 答案是: 什么乐器都不会,只会夸夸其谈, 真的。 :))

是啊, 可惜,吓走了的美眉都不会再回来了,因为, 好马不吃回头草,覆水难收, 对吧。现在想起来,亏/愧大啦。:((

你应该怜悯我一点,有时间教我几招泡妞秘诀。:)
tern2 回复 悄悄话 回复纵然平行的评论:
wow,纵然对音乐的见解很深呢,很欣赏你的评论,真的。你一定会玩什么乐器吧?
我还想说的是:你的新PP好cute啊,帅哥。以前那张吓走了很多没女,这张一定是个好的offset,呼拉拉美女都回找你的,hehehe。

纵然平行 回复 悄悄话 回复tern2的评论:
"...我听了几乎一天。。。旋律一直on and on,and on..." Really ? That's not a good sign.:)

From the "symptom" described, you might be a victim of flu, or music intoxication. Neither of them is pain free, though. :)

Just kidding you. I am glad that you enjoy classical masterpieces, too. I certainly share your affinity.
In my eyes, that cellist played the piece very well with tremendous skills. That said, I think she could advance her career in international level by deploying better body language and engaging facial gestures to interpret the deep layers of composer's unspoken sentiments in these great pieces more seamless.

Please gave a toasty warm weekend and make a new recording cover if you could. We share deep freezing weather conditions I am assuming.
tern2 回复 悄悄话 真迷人!纵然可能不信,我听了几乎一天。。。旋律一直on and on,and on...
纵然平行 回复 悄悄话 回复tern2的评论:

音频有些短? 时下不是很流行微博短信吗?:)

好吧,放一个即长又非传统的舒伯特a小调奏鸣曲给你听. 虽然吉他的音域音色都不能和钢琴相提并论, 但是吉他和大提琴的奇特组合却给舒伯特的这部非常重要的作品带来崭新的表现。

"。。。我还是以前那个老样子,看来我是没法改变了." 嗨, 不要忘了, 你可是我们当中砺志大师哈,怎么可以随心所欲改变新年决心?:)

和你开玩笑,我知道你一直都是言出必行的美眉,从来都不会让你的承诺打水漂。
tern2 回复 悄悄话 过来看看帅哥才子。
好几次来过,看你静悄悄的:)。
新年做的好吗?我还是以前那个老样子,看来我是没法改变了。
喜欢现在这个新换的音乐。有些短,需要replay:)。
纵然平行 回复 悄悄话 回复花自飘飘零的评论:

喜欢就好。玩火的感觉如何?:))
花自飘飘零 回复 悄悄话 浪漫。
真好听。:)
纵然平行 回复 悄悄话 回复小米和小麦的评论:

好青年不想了,色迷迷的登徒子/癞蛤蟆有可能。:)

你的意思是,我敬你一尺,你敬我一丈? 转换成红包的话, 就是;我给你十粒米,你会回赠我一百粒米。 嗯,这种赚钱的交易,我很倾心哈。:)。 街上的人,比较贪婪,冷血,你懂的。 不过,你拥有富饶的粮仓,区区红包是小儿科啦, 对吧?。
小米和小麦 回复 悄悄话 回复纵然平行的评论:
纵然是个好青年,所以,你看,你每次说的话我都相信,都当真~~

嗯,青蛙王子在遇见美丽的公主给他一个吻之前,也是丑陋不堪的。:)))那,就祝愿你在2013年遇见你美丽的公主吧!:)

关于红包啊,我没有经验呢,要不你先出手给给看,我就学会了,你要是大方我就绝不会小气。:))
纵然平行 回复 悄悄话 回复苏乡门地的评论:

Thank you for your kind recognition for my previous words that expressed my affections and appreciations toward my grandma. That is very sweet of you.

I am thinking to write or rewrite few piece just keep some steady "pressures" on myself in order to fulfill my new year's resolution.

Appreciate your well-wish for my grandma. I talked with her this early morning on facetime, she is doing well, kept asking me when she would be able to see a grandchild. I am so stressed out for that part. :(
纵然平行 回复 悄悄话 回复小米和小麦的评论:

怎么这么早就为过年的红包到逐家逐户打点? 不过,我小声的提醒一下美女,据说,国人发红包是有规矩d:1)拜年在先,红包在后。2)长幼有序,不可逾越。

马(拉松)照跑没问题,但是,爱情短跑has a huge issue, 很难为情的告诉你,no girl likes me because I am a poor, ugly, nerdy, stinky, greedy and useless dude, 肿木拌?

顺便问一声,我过年的红包你有没有准备好,不要太小气哈,我最近手头结据,等米下锅。:))
纵然平行 回复 悄悄话 回复tern2的评论:
Objection! Your Honor, the requests made by the counsel are NOT relevant to the resolution/case. :))

Hey, the demands on you "black mail" are absolutely illicit extortions if not a cyber bullying act. You'd better redo/resubmit your suggested resolution list, otherwise, I am afraid that FBI agents could knock on your door. You don't want that happen, do you? :)

Just kidding you, let me digest your suggestions see how much impact I am able to absorb without jeopardizing overall integrity.
tern2 回复 悄悄话 2013 Resolution For 纵然:
1.Spend more time with grandma。
2.Exercise keeps you healthy. Keep on your marathon runnings.
3.Shed extra pounds. A Oh, this one might not fit 纵然:)
4.Quit 大碗喝酒,大块吃肉,亚历山大.
5.Enjoy life more, like, take up a new hobby, or try your hand at painting.(don't forget to show us your paintings someday)
6.Quit maladaptive daydreaming as the photo on your profile page.
7.Last but foremost, show us the pictures of you on your blog:)
小米和小麦 回复 悄悄话 我今天表现很好,几乎每家我认识的都跑到了。:)

对纵然以前的留言不熟悉,:)不过纵然对grandma的这种情意很让人感动。除此,还祝愿你继续马拉松长跑,加速你的爱情短跑~~~

苏乡门地 回复 悄悄话 回复纵然平行的评论:

Electronically and physically, sounds wonderful ZR! As you wrote in your prior commentaries, many many times, I know how special your grandma means to you, she is and should be loved and cherished in any possible ways by her beloved grandson. I wish her a very Happy 2013 and in good health!

Take care!
纵然平行 回复 悄悄话 回复苏乡门地的评论:

新年好! 书香美眉, 新年狂欢后留下的礼物 - 头疼不堪,哪有心思挖坑? 再说,挖坑要有才华,时间和人气;我一样都不具备哈。:)

“据说2013,意味着爱您一生,下年2014,爱您一世..." 那么,由此推下去,2015意味着爱她一午,或者一个黄昏? :))怎么新年伊始就佈置给我这么又大又重的一个课题,吃不消。:)

Just kidding you, I got your point. Actually, Love/affection has long been main theme in my entire life — and still is and will be for the presumed future, I believe.

Speaking of new year's resolution of 2013, after giving it some thoughts, I've made my mind. That is , to spend more time and efforts to be with my grandma, electrotonically and physically. My grandma is losing some part of her hearing since last year, I hope I can make her happier by making myself more available for her as she is aging. As you may know, my grandma was one of the major pillars that made me today. I need to pay back her love before time could be running out on me.
纵然平行 回复 悄悄话 回复花自飘飘零的评论:

新年好, 飘飘美眉。

是的,旅行的确是一件快乐潇洒的事情。 不过,回到家,马上又要上班又要调时差,恨不得关上办公室的门,痛痛快快地睡几小时。 但是。。。 最后,只好靠喝黑咖啡来撑住眼皮,苦不堪言啦。:)

也祝你爱情之旅一帆风顺事业蒸蒸日上,在新年里硕果累累。
花自飘飘零 回复 悄悄话 玩得很开心吧?浪漫之旅。
祝纵然新的一年事业更上一层楼,no no,是很多层楼!祝爱情甜蜜蜜!
苏乡门地 回复 悄悄话 这就是传说中的坑吧。 既然你挖坑,那总有至少一个要来添^_^。

哦,嘿,新年好!

据说2013,意味着爱您一生,下年2014,爱您一世,只要我们活着,都必须接受,所以,答案就是一个字!
登录后才可评论.