耶稣基督的福音

传扬耶稣基督的福音和恩典,共享神的赦免,拯救,平安,喜乐,永生!
个人资料
正文

抑郁症的原因

(2023-07-29 13:04:30) 下一个

圣经新约腓立比书第四章说的几点从反面说明了抑郁症的原因:
1. 靠主耶稣大大的喜乐
2. 学会无论在什么景况都知足
3. 靠着加给我们力量的基督,凡事都能作,什么景况都可度过。

使徒保罗在精神上有了这三点,他说无论景况是卑贱还是富贵,无论能吃饱还是挨饿,无论富有还是缺乏,都会有一颗知足的心,随事随在。俗话说知足常乐。这一切的前提是靠主耶稣喜乐,而不是靠物质,金钱或什么靠山而喜乐 。靠着基督,他自然加给我们力量,赐给我们超大的平安,保护我们心灵与意念的安全,从而不会因惧怕和忧虑而跌倒。抑郁的很重要的原因就是当事人不具备保罗所说的这三点。

腓4:6 应当一无挂虑、只要凡事借着祷告、祈求、和感谢、将你们所要的告诉神。
In nothing be anxious, but in everything, by prayer and petition with thanksgiving, let your requests be made known to God.
腓4:7 神所赐出人意外的平安、必在基督耶稣里、保守你们的心怀意念。
And the peace of God, which surpasses all understanding, will guard your hearts and your thoughts in Christ Jesus.
腓4:10 我靠主大大的喜乐、因为你们思念我的心、如今又发生.你们向来就思念我、只是没得机会。
But I rejoice in the Lord greatly, that now at length you have revived your thought for me; in which you did indeed take thought, but you lacked opportunity.
腓4:11 我并不是因缺乏说这话、我无论在甚么景况、都可以知足、这是我已经学会了.
Not that I speak in respect to lack, for I have learned in whatever state I am, to be content in it.
腓4:12 我知道怎样处卑贱、也知道怎样处丰富、或饱足、或饥饿、或有余、或缺乏、随事随在、我都得了秘诀。
I know how to be humbled, and I know also how to abound. In everything and in all things I have learned the secret both to be filled and to be hungry, both to abound and to be in need.
腓4:13 我靠着那加给我力量的、凡事都能作。
I can do all things through Christ, who strengthens me.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.