立的两维空间

我喜欢无聊的事情。而且,我只做我喜欢的事情。
个人资料
(热门博主)
  • 博客访问:
正文

小议新年里我拒绝了一位女网友的求爱

(2022-01-08 14:22:02) 下一个

小议新年里我拒绝了一位女网友的求爱

并没有,至少至今还没有,女网友在新的一年向我求爱。但我在想象中已经拒绝了她对我的求爱。并不是因为已经等待太久,而是我想用这样的标题可以吸引更多的点击率。尽管这样吸引来的网友不会喜欢我的文章,尽管我也对这样的网友没有什么兴趣,但如果增加点击率会让我快乐,那么,这些网友就有益于我。他们的无聊之举就有了价值——可以让我快乐,为我怡年养生。当然,我也可以认为点击率的高低是无所谓的虚幻的东西。但是,我只有在发现点击率并没有升高时才会这么想。这样我仍然会快乐。

总之,今天的本质是一个娱乐的时代。让自己快乐。如果你因为想看我的八卦而点击了,又看到了这里,那么,不要不快乐。要快乐。你已经脱离了低级趣味。而那些没有看就离去的人,不必管他们。寻找垃圾的人必然拥有垃圾。而你呢,我祝贺你了。这次你捡到宝了。

 


2022/01/08

 

拒绝

今天的社会变得如此的丰富,如此的具有吸引力,拒绝观看拒绝接受都是很难的。从人类整体角度来讲,是不可能的。今天几乎每个人在每个人的时刻都在睁大着眼睛认真的看着手机,这多少是对清醒的一种讽刺。而全部古希腊的悲剧讲述的都是人类的拒绝。在拒绝自我命运的过程中,你成为了它的一部分。

拒绝,有时是在与恐惧作战;有时是抵抗我们的欲望。恐惧是可能被战胜的,而我们的欲望是无法被战胜的。所以,我们的命运本质上就是我们的欲望,即快乐。就像尼采的诗中所说:快乐——它比心痛更深沉。



2021/10/31

飞往火星

我们每个人都会在某些时候渴望离开。离开这里,去那里。哪怕那里其实并不适宜人类生存,就像火星。但它就是如此的吸引我们。有些人的渴望会更强烈持久一些,甚至化成一种无法抑制的激情。而这种激情有时也同样存在于这里。所以,我们总是既在这里又在那里,相互吸引,相互对抗。即便我们已经关上了门,躺到了床上,决定哪也不去了,也改变不了生命的流浪和自我放逐、自我对峙的本质。所以,我们会孤独,渴望爱,又会内在的抵制着它。在这里,在那里。

 


2021/11/05

 

O Mensch! Gib acht...
Friedrich Nietzsche

O Mensch! Gib acht!
Was spricht die tiefe Mitternacht?
"Ich schlief, ich schlief -,
Aus tiefem Traum bin ich erwacht: -
Die Welt ist tief,
Und tiefer als der Tag gedacht,
Tief ist ihr Weh -,
Lust - tiefer noch als Herzeleid:
Weh spricht: Vergeh!
Doch alle Lust will Ewigkeit -,
- will tiefe, tiefe Ewigkeit!"

 

What does the deep midnight say?
"I slept, I slept,
I awoke from a deep dream:
The world is profound,
and deeper than the day has realized.
Its misery is deep,
Joy is deeper still than the heart's sorrow.
Misery says: just die!
But all joy desires eternity,
wants deep, deep eternity!"

 

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (10)
评论
guji鳄鱼鸭 回复 悄悄话 被呃了
影云 回复 悄悄话 The following is Semi.Abstraction's comments about the drawing, Flying to Mars.

“Nice! I really like it. At first, I just looked at it and thought that it's a bullet. But then I noticed the black dot in the corner. It's brilliant how that small spot changes the whole interpretation. Genius.

I also got the feeling that maybe you're talking about our human nature in general.

I've read/listened to a lot of spiritual texts/talks lately. I find it interesting how in many religions people have made the same conclusion about our deepest essence. For example, in old Indian texts (I'm paraphrasing) they say that life is a big bowl of all sorts of experiences. And each one of them is unique and different. And the one thing that is in common in every experience, that's our true essence.

I know, Buddhism and Advanta Vedanta are now popular in the western world. And everyone is talking about this stuff.

I just wanted to bring it up because you used the expression 'here and also there'. It reminded me about this idea of being here within the ordinary realm of experiences and also existing as a pure awareness at the same time. "
何时归故里 回复 悄悄话 哈哈哈,笑死了,作者的文很配他的自我解读,喜欢做无聊的事
无法弄 回复 悄悄话 举手之劳,让人高兴,何乐而不为呢:)
影云 回复 悄悄话 真的是捡到宝了!妙!
梅华书香 回复 悄悄话 哈哈,好文!
Ramuntsch 回复 悄悄话 嗯,捡到宝了。:)
祝不羁的灵魂找到安放自己的家。
FollowNature 回复 悄悄话 喜欢你的短文。
bbc_花花世界 回复 悄悄话 哈哈,遇到詐騙集團的黒人了吧!
笑薇. 回复 悄悄话 哈哈????????! 新年伊始,以艳事开门!!
登录后才可评论.