个人资料
落花飘零 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

一个摄影大叔对照片的建议

(2023-11-26 21:03:59) 下一个

晚上准备睡觉了,突然收到一个message,是以前一起骑车的一个大叔发来的消息。

他很少发消息给我,但是我知道他以前是职业摄影师,每次我们出去骑车,他都会给我们拍非常棒的照片,就是用普通的iphone拍照。但是我自己就拍不出那种感觉。我觉得和构图非常有关。

他是看到了前几天我和爱美丽晨跑时候我随手给爱美丽拍的一张照片,突然来了兴趣点评了几句,顿时有种蓬荜生辉的感觉,这还是我一边跑一边拍的,拍一下自己的肩膀,哈哈。

第一张是我拍的,第二张是大叔重新crop一下。大家看看有啥区别吗?嘻嘻

I loved the picture you posted. You know that I was a professional photographer for many years. I used to enter print competition, so I learned many things about composition. Your daughter is the subject, and you have several interesting leading lines—the trees, the path. All of those things are in the bottom of your image, so you don't need all that sky diluting the effect. I've included my idea for cropping. This is a suggestion and if it is unwelcome, or if you disagree, you don't hurt my feelings if you don't like it. But just know that I rarely take the time to make such a suggestion—only when i see such a lovely image that can be improved by something as simple as cropping. It's nice to compose in camera (or phone) but I like the ability to be able to take my time and analyze the image afterwards, so this is not a criticism!

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
intou2 回复 悄悄话 这个留白剪的好
蓝山飞狐 回复 悄悄话 确实好了很多。主体更突出,结构更稳定。
登录后才可评论.