岁月如歌

踏如歌行板,看岁月匆匆... 七月烟火
个人资料
正文

女儿如是说

(2006-05-27 11:34:39) 下一个

周六炎炎骄阳,我急急忙忙走在前面,女儿磨磨蹭蹭跟在后面。

“快点,宝贝,买完菜我还想去理发,你 4 点还有游泳课,游完泳妈妈还要回去做饭,今天很忙,你走快点。”我心里算着自己的时间表。

“ hi, don’t be too hard mommy, listen to me. You can get hair cut anytime, today is my last lesson for swimming class, and you know I already passed; we go to swimming class just for fun today, why we skip the class and go to the park instead” 女儿说

“ 中午饭怎么办?“我说

“ we can have pizza in the park, we can feed the duck by the left over.” 女儿说

“爸爸怎么办?”我说

“ come on, he is old enough for his own meal.” 女儿说

“那我冰箱里还有块豆腐,不吃就坏了。”我说

“ just pieces of tofu ? now relax is more important to you, I think you work too hard, and always in the hurry. Please give yourself a break.” 女儿说

那天下午我和女儿坐在公园的池塘边,用 pizza 喂鸭子,终于过了一个悠闲的周六,原来享受生活很简单。晚上回家,我还是用油把那块豆腐煎了后又放回冰箱,我想我还是中国人,不能完全的视浪费而不见。

忙了一天,回到家里,杯盘狼藉,满屋凌乱,不由得气从心中起,恶向胆边生,大声叫女儿。

“ I love you, mommy! Welcome board May Flower. It’s a space ship.” 女儿兴高采烈的说

“这是什么?”我指着一团乱说

“ oops, Sorry for the mess , 女儿用手指指她的电子宠物和她自己。

“ claim down, mommy. Let kids be a kids, we only have one time to be a kids in our life, right? ” 女儿说

女儿的话让我想了半天,

“ let kids be a kids, where is that come from? ” 我问

“ what? ”

“ that, “

“ from book.” 女儿笑得有些狡猾,我开始在女儿面前受教了。

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (4)
评论
顺妞妞 回复 悄悄话 多可爱的丫头啊!
Unohu 回复 悄悄话 good writing though.
Unohu 回复 悄悄话 your English really need major improvement. Why don't you have your daughter proof read before you publish here? or go to an English class since you stay home now.
sympathy1 回复 悄悄话 喜欢你女儿,有主见!
登录后才可评论.