个人资料
正文

Broccili Quiche with Ham

(2011-07-10 23:30:57) 下一个


春季的时候,公司裁员,组里一个同事要走了,每到这时都有宴席散了的伤感,他是一个非常好的人,我们共事4年。临走前,公司的一帮人一起到一家高档法国餐馆为他送行。同事KURT介绍菜单后,我点了Quiche,其他三个同事也点了一样的,餐馆只有三份,我只有退让了,留下一点遗憾。

KURT说,他会让太太LESILIE给我做一份,我欣然接受。真有那么一天,他给我带来一盘QUICHE,带回来,大家很喜欢,看菜谱很健康。我说,我要做,问了什么地方可以买到Dijon mustard?没想到,KURT给我带来了一瓶NAPA VALLEY的DIJON MUSTARD和菜谱,说Leslie帮我买的。周末买了所有的材料,按菜谱做了两盘,做的很成功,扫荡了一大半,剩下的留给儿子当明天的午餐。

我烘烤的很用心,想起同事之间的情谊来。人生的点点滴滴都体现在这样的平凡和温情中。计划8月份邀请KURT和LESLIE来我家共享中餐。


BROCCOLI QUICHE WITH HAM 
6 eggs 
3/4 cup heavy cream 
1 teaspoon Dijon mustard 
2 ounces onion, chopped, about 1/4 cup 
10 ounce package frozen broccoli florets 
8 ounce Swiss cheese, shredded 
1/2 teaspoon salt 
Dash pepper 
2 cups ham, diced, about an 8 ounce package of sliced ham 

Cook the broccoli and onion together until broccoli is tender. I did mine in the microwave on HIGH, covered, for about 8 minutes. Drain very well. Grease a large pie plate; add the cheese, ham and broccoli and mix. Beat the eggs, cream, mustard, salt and pepper well with a whisk. Pour evenly over the broccoli mixture. Bake at 350� 35-45 minutes until a knife inserted in center comes out clean. Let stand 10 minutes before cutting. 

Makes 6-8 servings 
Can be frozen 

Per 1/6 Recipe: 404 Calories; 31g Fat; 26g Protein; 7g Carbohydrate; 2g Dietary Fiber; 5g Net Carbs 
Per 1/8 Recipe: 303 Calories; 23g Fat; 19g Protein; 5g Carbohydrate; 1g Dietary Fiber; 4g Net Carbs
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.