耶稣基督的福音

传扬耶稣基督的福音和恩典,共享神的赦免,拯救,平安,喜乐,永生!
个人资料
正文

凑捐项给圣徒中的穷人 — 罗马书读经随笔 第15章

(2024-06-26 19:08:52) 下一个

罗马书第十五章第25—31节,保罗说他马上要赶往耶路撒冷去,把马其顿和亚该亚的圣徒们准备的捐献送给耶路撒冷的贫困圣徒。马其顿和亚该亚的圣徒们非常乐意凑出这些捐项。可见,因着耶稣的爱,归主的弟兄姐妹们会自然而然地关心帮助贫困的圣徒。这是基督徒的果实,也是爱邻舍如己的具体体现之一。

罗15:25 但现在我往耶路撒冷去、供给圣徒。
But now, I say, I am going to Jerusalem, serving the saints.
罗15:26 因为马其顿、和亚该亚人乐意凑出捐项、给耶路撒冷圣徒中的穷人。
For it has been the good pleasure of Macedonia and Achaia to make a certain contribution for the poor among the saints who are at Jerusalem.
罗15:27 这固然是他们乐意的.其实也算是所欠的债.因外邦人、既然在他们属灵的好处上有分、就当把养身之物供给他们。
Yes, it has been their good pleasure, and they are their debtors. For if the Gentiles have been made partakers of their spiritual things, they owe it to them also to serve them in fleshly things.
罗15:30 弟兄们、我借着我们主耶稣基督、又借着圣灵的爱、劝你们与我一同竭力、为我祈求 神.
Now I beg you, brothers, by our Lord Jesus Christ, and by the love of the Spirit, that you strive together with me in your prayers to God for me,
罗15:31 叫我脱离在犹太不顺从的人、也叫我为耶路撒冷所办的捐项、可蒙圣徒悦纳.
that I may be delivered from those who are disobedient in Judea, and that my service which I have for Jerusalem may be acceptable to the saints;

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.