耶稣基督的福音

传扬耶稣基督的福音和恩典,共享神的赦免,拯救,平安,喜乐,永生!
个人资料
正文

叩门就给你们开门 — 路加福音读经随笔 第11章

(2024-02-19 18:32:07) 下一个

路加福音第十一章第5—13节耶稣用一个比喻告诉门徒们,想得救的人,只要你们祈求就给你们,寻找就寻见,叩门就给你们开门,天父会将圣灵给求他的人让其得救,并赐下平安喜乐。


路11:5 耶稣又说、你们中间谁有一个朋友、半夜到他那里去说、朋友、请借给我三个饼.
He said to them, "Which of you, if you go to a friend at midnight, and tell him, 'Friend, lend me three loaves of bread,
路11:6 因为我有一个朋友行路、来到我这里、我没有甚么给他摆上。
for a friend of mine has come to me from a journey, and I have nothing to set before him,'
路11:7 那人在里面回答说、不要搅扰我.门已经关闭、孩子们也同我在床上了.我不能起来给你。
and he from within will answer and say, 'Don't bother me. The door is now shut, and my children are with me in bed. I can't get up and give it to you'?
路11:8 我告诉你们、虽不因他是朋友起来给他、但因他情词迫切的直求、就必起来照他所需用的给他。
I tell you, although he will not rise and give it to him because he is his friend, yet because of his persistence, he will get up and give him as many as he needs.
路11:9 我又告诉你们、你们祈求就给你们.寻找就寻见.叩门就给你们开门。
"I tell you, keep asking, and it will be given you. Keep seeking, and you will find. Keep knocking, and it will be opened to you.
路11:10 因为凡祈求的就得着、寻找的就寻见.叩门的就给他开门。
For everyone who asks receives. He who seeks finds. To him who knocks it will be opened.
路11:11 你们中间作父亲的、谁有儿子求饼、反给他石头呢.求鱼、反拿蛇当鱼给他呢.
"Which of you fathers, if your son asks for bread, will give him a stone? Or if he asks for a fish, he won't give him a snake instead of a fish, will he?
路11:12 求鸡蛋、反给他蝎子呢。
Or if he asks for an egg, he won't give him a scorpion, will he?
路11:13 你们虽然不好、尚且知道拿好东西给儿女。何况天父、岂不更将圣灵给求他的人么。
If you then, being evil, know how to give good gifts to your children, how much more will your heavenly Father give the Holy Spirit to those who ask him?"

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.