耶稣基督的福音

传扬耶稣基督的福音和恩典,共享神的赦免,拯救,平安,喜乐,永生!
个人资料
正文

要爱耶稣多于爱父母子女 — 马太福音读经随笔 第10章

(2023-12-08 08:48:52) 下一个

第十章第37节耶稣强调了爱他永远是门徒的最高优先级。爱父母,爱子女,爱配偶之前,需要先爱耶稣。耶稣说爱他要多于爱父母子女,这样才配当他的门徒。那么什么是爱耶稣呢?这个问题耶稣在约翰福音回答的很清楚:爱耶稣就是遵循耶稣的道,按耶稣的话去行。安息,安息,还是安息,安息在耶稣里。听耶稣的话,就会知道耶稣是如何爱我们的,我们自然就会知道怎样同样的去爱家人。知道如何爱罪人才是真正的爱,而因为对方好才去爱对方则是有条件的爱,这种爱往往是三分钟热度,毫无根基,转眼生恨,放下饭碗就为敌。因此,更好地爱耶稣才能更好地爱父母子女!为此,耶稣说爱父母儿女过于爱他的,不配作他的门徒,因为人自己的爱是狭隘无根基的。


约14:23 耶稣回答说、人若爱我、就必遵守我的道.我父也必爱他、并且我们要到他那里去、与他同住。
Jesus answered him, "If a man loves me, he will keep my word. My Father will love him, and we will come to him, and make our home with him.
约14:24 不爱我的人就不遵守我的道.你们所听见的道不是我的、乃是差我来之父的道。
He who doesn't love me doesn't keep my words. The word which you hear isn't mine, but the Father's who sent me.太5:46 你们若单爱那爱你们的人.有甚么赏赐呢.就是税吏不也是这样行么。
For if you love those who love you, what reward do you have? Don't even the tax collectors do the same?
太5:47 你们若单请你弟兄的安、比人有甚么长处呢.就是外邦人不也是这样行么。
If you only greet your friends, what more do you do than others? Don't even the tax collectors do the same?
太10:37 爱父母过于爱我的、不配作我的门徒、爱儿女过于爱我的、不配作我的门徒。
He who loves father or mother more than me is not worthy of me; and he who loves son or daughter more than me isn't worthy of me.
太7:24 所以凡听见我这话就去行的、好比一个聪明人、把房子盖在盘石上。
"Everyone therefore who hears these words of mine, and does them, I will liken him to a wise man, who built his house on a rock.
太7:25 雨淋、水冲、风吹、撞着那房子、房子总不倒塌.因为根基立在盘石上。
The rain came down, the floods came, and the winds blew, and beat on that house; and it didn't fall, for it was founded on the rock.
太7:26 凡听见我这话不去行的、好比一个无知的人、把房子盖在沙土上。
Everyone who hears these words of mine, and doesn't do them will be like a foolish man, who built his house on the sand.
太7:27 雨淋、水冲、风吹、撞着那房子、房子就倒塌了.并且倒塌得很大。
The rain came down, the floods came, and the winds blew, and beat on that house; and it fell--and great was its fall."
太7:28 耶稣讲完了这些话、众人都希奇他的教训.
It happened, when Jesus had finished saying these things, that the multitudes were astonished at his teaching,
 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.