耶稣基督的福音

传扬耶稣基督的福音和恩典,共享神的赦免,拯救,平安,喜乐,永生!
个人资料
正文

基督徒在神的国

(2021-04-26 17:25:12) 下一个

约翰福音第一章说信耶稣的人是从神生的(信耶稣的人从哪里来),而不是从血气生的; 在第十五章,耶稣说信他的人不属于这世界; 在第十七章,耶稣重申了基督徒不属于这世界,并祈求天父: 他(耶稣)在哪里,信他的人也在哪里。很明显,耶稣复活后,回到了天父那里,因此信他的人也在天父那里(信耶稣的人到哪里去)。保罗在以弗所书第二章则明说天父叫我们与基督耶稣一同复活,一同坐在天上。在约翰福音第十四章里,耶稣也提到父在他里面,他在父里面,门徒在他里面,他在门徒里面。信耶稣的人,就有圣灵,神住在他里面。圣父,圣子,圣灵,神完美的三位一体!

基督徒肉体虽在世界上(约翰福音第六章耶稣说肉体是无益的),但因为是耶稣在他里面活着(加拉太书第二章),他实际上是在天国与耶稣一同坐在天上。约翰一书也提到耶稣在天上如何,我们在世上也如何。这也是为什么旧约申命记第二十六章和第二十八章里说,神的子民超乎天下万民之上。

约1:12 凡接待他的、就是信他名的人、他就赐他们权柄、作神的儿女。
But as many as received him, to them he gave the right to become God's children, to those who believe in his name:

约1:13 这等人不是从血气生的、不是从情欲生的、也不是从人意生的、乃是从神生的。
who were born not of blood, nor of the will of the flesh, nor of the will of man, but of God.

约8:23 耶稣对他们说: "你们(不信他的犹太人)是从下头来的、我是从上头来的.你们是属这世界的、我不是属这世界的。"
He said to them, "You are from beneath. I am from above. You are of this world. I am not of this world.

约15:19 你们若属世界、世界必爱属自己的.只因你们(即耶稣的门徒)不属世界.乃是我从世界中拣选了你们、所以世界就恨你们。
If you were of the world, the world would love its own. But because you are not of the world, since I chose you out of the world, therefore the world hates you.

约17:14 我已将你的道赐给他们.世界又恨他们、因为他们不属世界、正如我不属世界一样。
I have given them your word. The world hated them, because they are not of the world, even as I am not of the world.

约17:15 我不求你叫他们离开世界、只求你保守他们脱离那恶者。〔或作脱离罪恶〕
I pray not that you would take them from the world, but that you would keep them from the evil one.

约17:16 他们不属世界、正如我不属世界一样。
They are not of the world even as I am not of the world.

约17:24 父阿、我在那里、愿你所赐给我的人也同我在那里、叫他们看见你所赐给我的荣耀.因为创立世界以前、你已经爱我了。
Father, I desire that they also whom you have given me be with me where I am, that they may see my glory, which you have given me, for you loved me before the foundation of the world.

约18:36 耶稣回答说、我的国不属这世界.我的国若属这世界、我的臣仆必要争战、使我不至于被交给犹太人.只是我的国不属这世界。
Jesus answered, "My Kingdom is not of this world. If my Kingdom were of this world, then my servants would fight, that I wouldn't be delivered to the Jews. But now my Kingdom is not from here."

弗2:4 然而神既有丰富的怜悯.因他爱我们的大爱、
But God, being rich in mercy, for his great love with which he loved us,

弗2:5 当我们死在过犯中的时候、便叫我们与基督一同活过来.(你们得救是本乎恩)
even when we were dead through our trespasses, made us alive together with Christ (by grace you have been saved),

弗2:6 他又叫我们与基督耶稣一同复活、一同坐在天上、
and raised us up with him, and made us to sit with him in the heavenly places in Christ Jesus,

约一4:17 这样、爱在我们里面得以完全、我们就可以在审判的日子、坦然无惧.因为他如何、我们在这世上也如何。
In this love has been made perfect among us, that we may have boldness in the day of judgment, because as he is, even so are we in this world.

约一5:1 凡信耶稣是基督的、都是从 神而生.凡爱生他之神的、也必爱从 神生的。
Whoever believes that Jesus is the Christ is born of God. Whoever loves the Father also loves the child who is born of him.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.