暖冬cool夏

这里一年四季温暖如春,没有酷暑没有严寒......
个人资料
暖冬cool夏 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

翩翩黄蝴蝶 (w English)

(2016-09-11 22:31:13) 下一个
初秋的正午,外面的阳光依然灿烂无比。我站在厨房的窗口,洗着菜,忽地又见金黄色的蝴蝶在窗前飘过。那一束艳黄在骄阳下格外夺目。
翩翩的蝴蝶本是属于原野山谷的。而今年,只有在今年的夏天和初秋,我却时不时瞥见它出现在家门口。有好几次,我拿起相机冲出去,却怎么也无法追逐着它忙碌的身影、清晰地扑捉到它的靓丽。隔壁的Tom说,因为今年是El nino, 我们才有幸在夏天常常见到它。如果果真如此,蝴蝶,你从哪里来,又将去向何方?若干年后,如果再有El Nino, 你还会翩然而至吗?
 
Like any sunny day in southern CA, the sun is shining brightly outside. Standing in front of the kitchen window, I was cooking for the lunch.  Butterflies, the golden butterflies, came to my sight again, flittering in the bushes. For the whole summer, and now the early autumn, I have been seeing them flying around, in my area and  in the community. While it is common for butterflies to frequent in the wilderness, it is quite a rare scene for them to appear in this arid season in the community, not at least for years.  They are like a sparkling yellow streak that dances in the air, adding color and liveness to this dull neighborhood. Enticed by its yellow wings,  I grabbed a camera and stepped out in the  hope of captivating its beauty. However graceful they are, the butterflies are busy, and non-stopping, no matter how hard I have tried and how long I have waited under the sun. I had to give up in the end, but the joy of encountering them stays with me in a quiet Sunday afternoon.
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (8)
评论
暖冬cool夏 回复 悄悄话 谢谢狮子和波波的来访和鼓励。一时兴起,小文一段,不足挂齿。
谢谢思韵MM的指正,我这个人做事就是心急毛糙。女儿要是看到了,又要说我了。谢谢你!
思韵如蓝 回复 悄悄话 写得真好!英文写作的好处是将来孩子也可以看。
向你学习。quite Sunday afternoon 是quiet吗?
波城冬日 回复 悄悄话 写的好,喜欢both chinese and english version!
狮子羔羊 回复 悄悄话 beautfully writen. 赞!
暖冬cool夏 回复 悄悄话 回复子乔: Wow, drab, a very good word. Thank you so much! So your vocabulary is big. You must read a lot too. Reading is the best way up. Enjoy!
ziqiao123 回复 悄悄话 Ah, I remember it now, "drab", it is probably a little too dreary in your case -:)
暖冬cool夏 回复 悄悄话 回复子乔:谢谢,过奖了,也有段时间没写,昨日兴致来了,就写了几句。说来有意思,你说的dull这词,我昨日写的时候也在搜索更好的词,我是因为用过一次了(走在周日清晨的社区),所以想换个词,想来想去好像还是这个词比较符合我想表达的意思“色调上的单一”。肯定有别的词的,我也一时想不起来。你那日的翻译非常impressive的,我们互相鼓励。谢谢你的留言。
ziqiao123 回复 悄悄话 你的英文真好,我总是想什么时候用英文写点东西,可提起笔来又很难。有一个地方跟你商榷一下,dull neighborhood , dull是不是可以用另外一个词,但是我现在一下想不起来了。
登录后才可评论.