牧牧的梦呓

清流从不争,涓涓万物洗
正文

Every Breath You Take

(2010-05-07 07:48:59) 下一个
Backstreet Boys & Christina Aguilera - Every Breath You Take2010-03-15 22:10:02
今天谈到了大脑记忆中的橡皮擦,说大脑有自动选择记忆功能,
能把痛苦的记忆覆盖。。。其实这主要是基于最近关于王医生杀人,似乎勾起了好多人心中曾经被雇佣老板虐待的记忆,还有日坛一个妈妈谈自己孩子初到日本时,自己忙于工作有些忽视孩子,但孩子似乎并没有记住这些,感觉有些沉淀消失的记忆没有必要再提起,就如没有必要揭开长好的伤疤再撒盐,刺激自己的神经,让痛苦加深记忆。既然大脑能够平息这些,就让这些消失;但没有想到,橡皮擦居然真动作起来了,把唯一的覆盖了,消失了。。。

把我做手术消失一周时,某的歌放这里吧。回顾一下。
那一天,我丢掉了你 于 10-03-09 16:42:59

Coldplay - See You Soon
10-03-10 11:07:57

And you never should have
No,you never should have
But don't break your back
If you ever say this
But don't answer that
In a bullet proof vest
With the windows all closed
I'll be doing my best
I'll see you soon
In a telescope lens
And when all you want is friends
I'll see you soon
So they came for you
They came snapping at your heels
They come snapping at your heels
But don't break your back
If you ever say this
But don't answer that
In a bullet proof vest
With the windows all closed
I'll be doing my best
I'll see you soon
In a telescope lens
And when all you want is friends
I'll see you soon
And oh,
And oh, you lost your trust
And oh, you lost your trust
No, don't lose your trust
No, you lost your trust
Backstreet Boys & Christina Aguilera - Every Breath You Take


Sting, Enrique Iglesias, Backstreet Boys, Christina Aguilera, Nelly And Tom Jones
:
Sting Enrique Iglesias Backstreet Boys Back Street Christina Aguilera Nelly Tom Jones Every Break Breath You Take Live
你的每一次呼吸

——(斯汀领衔
-03-10 14:33:10


every breath you take
every move you make
every bond you break
every step you take
i'll be watching you
every single day
every word you say
every game you play
every night you stay
i'll be watching you
o can't you see
you belong to me
how my poor heart aches
with every step you take
every move you make
every vow you break
every smile you fake
every claim you take
i'll be watching you
since you've gone i been lost without a
i dream at night i can only see your fac
i look around but it's you i can't repla
i feel so cold and i long for your embra
i keep crying baby,baby,please
o can't you see
you belong to me
how my poor heart aches
every step you take
every move you make
every vow you break
every smile you fake
every claim you take
i'll be watching you
every move you make
you belong to me
every step you take
i'll be watching you
i'll be watching you
i'll be watching you
i'll be watching you 

 
你的每一次呼吸——(斯汀领衔)于 10-03-10 14:33:10 你的每一次呼吸
你的每一次呼吸
你的每一个动作
你的每次发脾气
你的每一个脚步
我都将注视
每一个孤独的日子
你说的每一个字
你的每一次调皮
你在的每一个夜晚
我都将注视你
你并不在意你会属于我
以及我内心多么的疼痛
连同你每一个脚步
你的每一个姿态
你的每一次绝交
你的每一个强颜欢笑
你的每一个诉求
我都将注视着
当你离去,我亦迷失。
我怀念着远远注视你的夜晚
四顾茫然的我却无法实现
我感到寒冷渴望赋予你爱
我嚎啕着我的宝贝,
你终不领会
你属于我
我的心在刺痛
你的每一个姿态
你的每一次绝交
你的每一个强颜欢笑
你的每一个诉求
我都将注视着你
你的每一个脚步
我都将注视着你
我都将注视着你

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.