个人资料
归档
正文

To My Valentine --致我的爱

(2010-02-04 10:08:00) 下一个


大儿子学校的老师要求家长给小孩写一封信,作为Valentine's Day前给孩子的课堂惊喜。前几天没灵感,此刻突然想写,遂划拉几句。中英一式俩份,算作今年给犬子的情人节礼物。这大概也是他一直希望的。





《To My Valentine》

You are a blooming peach flower
Far away along West Lake.
You are poetic dancing in winter,
As crispy and romantic as snow flakes.

Chatting with you every day,
Like splashing through a summer creek.
Also amused by your screaming,
Even if it sounds like a Halloween freak.

Someday, I will leave this world,
But you will ever get the whisper of my love.
When you see heart-shaped raindrops,
That is my Valentine's gift from above.





【致我的爱】

你是万里桃红艳艳
来自魂牵梦萦的西湖
你是冬日诗意连连
清俊浪漫恰如雪化飞舞

日复一日,与你攀谈
仿佛嬉戏在夏日小溪
偶尔被你的尖叫逗乐
即使闻如万圣节鬼怪戚戚

有一天,我将离开尘世
但你还会听到我爱的耳语飘忽
当你看见心形雨滴潇潇而下
那是我给你的情人节礼物

(浮生欢娱, 2010-2-4)


《梁祝:(钢琴 vs 小提琴)-俞丽拿、李坚》

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.