热爱生活

音乐几乎伴随了我所有的文字,从音符中飘逸出的旋律有时比文字更能释译情感。
个人资料
广陵晓阳 (热门博主)
  • 博客访问:
归档
正文

Be Thou My Vision

(2010-04-07 18:50:41) 下一个




《Be Thou My Vision》**

Be Thou my vision, oh Lord of my heart
Nought be all else to me, save that Thou art
Thou my best thought by day or by night
Waking or sleeping, Thy presence my light

Be Thou my wisdom, and Thou my true word
I ever with Thee and Thou with me Lord
Thou my great Father and I Thy true son
Thou in me dwelling and I with Thee one

Riches I need not, nor man's empty praise
Thou mine inheritance now and always
Thou and Thou only first in my heart
High king of heaven my treasure Thou art

High king of heaven, my victory won
May I reach heaven's joy, bright heaven sun
Heart of my own heart, whatever befall
Still be my vision, oh ruler of all

Heart of my own heart, whatever befall
Still be my vision, oh ruler of all

**《Be Thou My Vision》 是一首先生和我非常热爱的传统圣歌。词、曲皆来自于爱尔兰。我们经常听、唱这首歌,也用这首歌提醒自己有关生命的意义和重点。
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
广陵晓阳 回复 悄悄话 回复bluebabychen的评论:

谢谢你的留言和分享,小花猫妹妹(希望你不介意我这样称呼你)。我为你的生命中有那样的朋友感到高兴,好好珍惜那份友情。

“感觉自己的心不再浮躁”,那是一种美好的感觉。你是一位非常有灵气的朋友。在如今繁忙和浮躁的世界中,我们的心都需要有安宁的深刻。祝福你,远方的朋友!
bluebabychen 回复 悄悄话 很美,此时此刻心是属于自己的。有个日本朋友经常给我寄有关圣经的杂志,我有的时候抽出时间和她一起探讨,虽然我还不是虔诚的教徒,但是感觉自己的心不再浮躁。
登录后才可评论.