郝 大 夫 坐 诊

【这里提供的信息仅供参考,一切以您自己医生的建议为准。您使用本网站即代表同意该免责声明。】
个人资料
正文

急问:关于在美国做化疗

(2008-01-23 08:53:28) 下一个

感谢这里的朋友上次的回复,我爸爸已经做了胃切除,现在正在按照医嘱做化疗。我想让父母到美国来,这样我好在身边照顾他们,但是不知道这样是否可行。有两个问题:

1。 爸爸现在的身体状况是否适合远行
2。 美国的化疗是怎么做的,如果把他们加到我的医疗保险里,一般这样的化疗是不是能COVER

先多谢。

Answer:

1。 爸爸现在的身体状况是否适合远行

不适合。

2。 美国的化疗是怎么做的,如果把他们加到我的医疗保险里,一般这样的化疗是不是能COVER

取决于你的保险,打电话去问。一般的保险不能保。

建议在中国做化疗。治疗方案应和美国差不多,有亲戚朋友关照,生活质量要高得多。

By familydoc:

Agree.

It is a preexisting condition. I also doubt any insurance plan will cover parents. A lot of time, even grown kids can not be included.

Chemo is very expensive in US.

In addition, don't trust anything that has not been proved in a scientific way (as mention upstairs). They are merely lure for money. They may not do harm, but 99.99% are useless.

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
iceflower 回复 悄悄话 OPC-3 is very good for after surgery. It is antioxidant.
登录后才可评论.