四海之內, 皆兄弟姐妹也!

大肚能容,容人間恩怨親仇, 个中藏有几許;開口便笑, 笑世上悲歡離合,此處己無 些煩。 --笑佛。
个人资料
正文

我的特别天使 My Special Angel:赖世雄精讲英文歌曲

(2008-12-30 15:49:46) 下一个


我的特别天使 My Special Angel


联接http://space.wenxuecity.com/media/201210/18/1350601892.wma

这首歌词浅显易懂,道尽了男女相恋时,『情人眼里出西施』的那种情境"Beauty is in the eye of the beholder."。犹记得阿雄与阿花相恋时,阿雄每天都对着墙壁发呆,满脑浮现着阿花的情影,嘴吧喃喃地说出『哦!阿花,我的可人儿!』,直到听到老爸狠狠的吆喝声:『发什么痴!快去喂猪去!』这才回过神。哦,阿花!妳真是我的特别天使。!

英文歌词

Angel, Angel, woo, woo, woo. Angel, Angel, woo, woo, woo.

You are my special angel sent from up above. The Lord smiled down on me and sent an angel to love.

You are my special angel right from paradise. I know youre an angel. Heaven is in your eyes.

The smile from your lips brings the summer sunshine; tears from your eyes bring the rain. I feel your touch, your warm embrace, and Im in heaven again.

You are my special angel through eternity. Ill have my special angel here to watch over me.

(A smile from your lips brings the summer sunshine; the tears from your eyes bring the rain.)



歌词翻译



天使,天使,喔,喔,喔。天使,天使,喔,喔,喔。

妳是上天派给我的特别天使。上帝对我眷顾,便派遣一位天使与我相爱。

妳是天堂直接下凡给我的特别天使。我知道妳是天使,因为妳的双眼美如天堂。

妳双唇浅浅的一笑带来了灿烂的夏日阳光;妳两眼流下的泪水却带来了雨水。每当我感受到妳的抚触、妳那热情的拥抱时,我好象重返天堂一般。

妳是我的特别天使,直到天长地久。我的这位特别天使将会在世间看守着我。

(妳双唇浅浅的一笑带来了灿烂的夏日阳光;妳两眼流下的泪水却带来了雨水。)



字词句型分析



1.You are my special angel sent from up above.

=You are my special angel that is sent from heaven.

妳是上苍派到世间专属于我的天使。

→You are the right girl for me.

妳是我的意中人。

angel n. 天使

be an angel of a girl  像天使般的少女

例:Mary is such an angel of a girl.(玛丽真像是天使般的少女。)



2.The Lord smiled down on me and sent an angel to love.

上帝对我眷顾,便派遣一位天使与我相爱。

→I was lucky enough to have such a good girl as you.

我真幸运能拥有像妳这样好的女孩。



a.the Lord = God  上帝



b.歌词中的"The Lord smiled down on me."实从下列英美人士常挂

在嘴上的一句话变成的:

The gods smile on sb.  上天众神对某人特别眷顾。

=Sb has good luck.

例:A: John won the lottery.

B: Well, I guess the gods smiled on him.

(甲:约翰中奖了。)

(乙:我想老天对他很照顾吧。)



3.You are my special angel right from paradise.

=You are my special angel that is sent right from heaven.

妳是天堂下凡的天使,专属我所有。

paradise n. 天堂 (= heaven, 不可数); 乐园 (只可使用单数)

例:When I was with Mary, I felt like living in heaven.

(我与玛丽在一起时,觉得好象住在天堂中。)

That department store is a shoppers paradise.(那家百货公司是购物者的乐园。)



4.Heaven is in your eyes.

→Your eyes are heavenly.妳的双眼像天堂般的美丽。

heavenly a. 像天堂般的; 极美的



5.The smile from your lips brings the summer sunshine; tears from your eyes bring the rain.

妳双唇浅浅的一笑来了灿烂的夏日阳光;妳两眼流下的泪水却带了雨水。

→When you smile, you make me happy, but when you cry, you make me sad.

当妳微笑时,妳让我快乐,可是当妳哭泣时,妳让我难过。

lip n. 嘴唇 (因有两片, 故常使用复数)

例:A: This is just between you and me.

B: Dont worry. My lips are sealed.

(甲:这个秘密只有我俩知道。)

(乙:放心。我的口风很紧。)

6.You are my special angel through eternity.

妳是我的特别天使,直到天长地久。

eternity n. 永恒



[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
林贝卡 回复 悄悄话 TyHongAu,

Thank you so much for sharing such a beautiful song.

Happy New Year to you and your family,

Rebecca
登录后才可评论.