一路行军一路歌

开心忧心中国心-凭良心说话说心里话少废话
个人资料
正文

不朽经典名曲:My Heart Will Go On (歌及中译,欢迎批判)

(2007-04-02 15:49:34) 下一个

--- My Heart Will Go On ---

(Love Theme from Movie "Titanic")

Lyrics by Will Jennings
Music by James Horner
Performed by Celine Dion

My Heart Will Go On

Lyrics

Every night in my dreams
I see you, I feel you,
That is how I know you go on

Far across the distance
And spaces between us
You have come to show you go on

Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more you open the door
And you're here in my heart
And my heart will go on and on

Love can touch us one time
And last for a lifetime
And never let go till we're one

Love was when I loved you
One true time I hold to
In my life we'll always go on

Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more you open the door
And you're here in my heart
And my heart will go on and on

There is some love that will not go away
You're here, there's nothing I fear,
And I know that my heart will go on

We'll stay forever this way
You are safe in my heart
And my heart will go on and on


在我每夜睡梦里
见到你,依偎你, 
因此我知道你情幽长 

跨过千山万水距离 
相离长空万里
你情真意切此情幽长

咫尺,天涯,无论你在哪
我知你心真切情幽长
再开一次我心扉吧
你又再来到我心上
我心亦激荡此情幽长

爱既将你我相连
永生永世相伴
永不褪变直到永远

爱就是我痴情相守
我爱上你的那个时候
此生我们此情永幽长

咫尺,天涯,无论你在哪
我知你心真切情幽长
再开一次我心扉吧
你又再来到我心上
我心亦激荡此情幽长

世上有一种爱永不枯萎
有你同在我再无惧畏
我知我心亦此情幽长

我们永远如此依偎
平安与你在我心上
我心亦激荡此情幽长

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
john1951 回复 悄悄话 这是我最爱听的歌,和最爱看的电影。谢谢你加我为好友,
我们不论在文学城,在基督里都是一家人。
登录后才可评论.