糖果房子

我在雪城用糖果搭建我的房子。只属于我的房子。
个人资料
  • 博客访问:
正文

week 13 a fetus(written 4 days ago)

(2007-01-16 00:01:04) 下一个
怀孕的第13周是怀孕第二周期的第一个星期.今天就要结束了. 没风没浪,连觉也睡的少了. 体重136 和137磅之间浮动. 小肚子鼓起了一点. 老公发誓说他听到了宝宝的动静.

我觉得怀孕出人意料的令人满意. 当然主要原因是我身体反映不大. 加上公司内部调整, 终于可以从此以后都在家里上班. 除了周5需要去开例会之外,其他的时间真的自由到想哭. 看到很多论坛上准妈妈门为了工作了而烦恼, 真的觉得自己对不起天下. 刚怀孕就可以不用去上班. 每天想睡就睡, 想吃就吃. 开始过上了猪一样的生活. 老公还在上个星期给我买了一台新电脑. 跑起来飞快的电脑让工作特别有效率.

老公的表现也值得表彰. 除了每天督促我吃医生开的维他命和钙片, 还会在晚上上床后和早上起床前主动加长我的huggie时间. 做到了一个革命时期的好丈夫应该做到的-- 把我当菩萨一样供着. 现在习惯每天下午1点在门口跟他挥手告别, 他也会在车里跟我挥手一直到彼此看不到. 每天晚上10点半准时给他开门然后一起吃零食看电视,直到我先在沙发上睡过去. 他把我拉起来去刷牙. 然后一起睡去. 生活极其有规律.

不过因为我天天在家里, 水电暖气帐单也自然而然的疯狂了起来. 继上个月的100块的暖气费之后, 今天又收到了让老公大呼的140块的帐单. 没办法了. 我怀孕了需要保暖!!

最近还经常可以打着怀孕的幌子大吃大喝. i am eating for two~` it's for the baby!! 总之, 书上说现在宝宝应该只有几昂司. 不到一磅. 而我体重已经长了10镑. 这些有目共睹的事实我就不说了. 是时候注意一下了. 到时候宝宝超级大生不下来我就要为我的贪吃挨上一刀了.

我不喜欢用中文写怀孕感想. 写英文感觉更眉飞色舞一些. 现在把我给一个想怀孕的朋友写的吹嘘怀孕的信在这里备份一下. 写的还是心情很飘逸滴!

recently i bought a lot of pregnancy books and read a lot of pregnancy stories... I just realized how lucky i am during my first trimester. No vomiting, no cramping, no extreme mood change...No wonder all the women in my family wanted more kids... my grandma had 10 kids! if i do not have that additional 2.3 hours added to my sleeping schedule everyday, I may not even know i am still pregnant. My husband was really appreciative coz all his brothers suffered from their wives' pregnancy. His second brother (2 years younger than him) said they are done after just one child. His wife threw up like 10 times a day and lost 10 pounds in her first 3 months. She was really small already to start with.

Anyway, pregnancy really give me a new perspective about life. i look at everything differently now.. it's a weird feeling... But i love it. i am at week 13 and i am officially having a fetus in my tummy. Not an embryo any more. yeah~~ i started having this little bump right under my belly button and Jared sweared he can hear the baby~ hah hah...We talk to it everyday now. The book says week 13 to 16 the baby could start to hear the world...

The relationship between Jared and I grow stronger too. I read so many stories that pregnancy cut the couple's romance short. But i dont see that happening to us. Anyway, pregnancy really had turned out greater than i expected. i am loving it!

Get pregnant soon Celine! If you could get pregnant before April, you would be giving birth to a little golden piggy baby according to Chinese zodiac. A golden piggie baby is supposed to bring the parents great fortunes. And the golden piggy year wont happen again until 60 years later. so hurry up~~ (jared said i am silly to believe the superstition but I am asian and that's what we do~ lol)

收工.
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.