个人资料
正文

旧文

(2012-09-08 11:49:53) 下一个

还在读 The Success Principles, 我需要写出 all what I want. 记得我在sohu 上曾有过个博客,当时也要写出自己80个希望做的事。可是我花了一个多小时还有给姐姐打电话才找到了5年前的博客。看多年前的东西很有趣,搬家过来。

pet and human 2007-04-07

I went to church this Wed。As usually everyone will talk about their situation a little bit- what you want to pray or what you want to thank, and so on. Then when it was my turn, I said:
 "thanks god to take care of my dog, because many pet food were found out rat poison contamination; howeverthe food I give my dog and cats everyday are not in the bad list. Still my dog has allergies and scratches, I hope God can keep him being good"

Anyway, no one pray for me, ususally, people pray for each other,not just for themselves. No one even mentioned. I could feel they did not think it was a big deal to me. To them, they prayed for job searching or people sick or others, my pet children, they did not care at all.

Why do other people think about human will be priority then pets ?

Do I have a cold heart to human? maybe a little bit. I really do not care about someone who I do not know at all, sick or dying, whatever. We go to church, because "all of us have done, said or thought things that were wrong. This is called sin, and our sins have separated us from God", if this reason is true, then what about our pets? we all know how human made first sin, but why animal, so called no spirit, still God made, got same terrible fate? If Jesus loves human even because human are sinners, then Jesue should love animals more because they have not sinned.

2007-02-04 04:29

一个星期过去了,醒来时就开始这样如一的动作,打开台灯,抄起手边的书开始看 ,脑子里不愿想,只是这样读下去,别人的故事,别人的感悟,这是我所需要的吗?也许我只是不愿意面对自己的生活,不想去想那么多该做而又不想做的事。最辛苦的是眼睛,好在不太关心自己的形象,就这样模糊的瞅一下镜子里的人。

唉,屋子太乱了,几天也不洗脸,皮肤是块干树皮了,有时候也回忆一下某个过去的早晨,清新的空气,一杯新煮的茶,那些干干净净的味道,叹口气,如果那样,我要付出多少时间来体验这样的回忆,罢了,还是刷个牙齿感觉一下薄荷的味道吧。

那天打了个电话给自己快10年没有联系的同学,接通了我也没有太多的激动,只是谈完后有点烦躁,总是有些世俗的东西你会有一点在乎又自我嘲弄一番。

今天,房客终于搬走了,也不晓得是我的生理状况不佳还是怎样,很反感他的多话,让我安静一下吧。

还有一个星期的假期。



2007-01-24 | 帮与不帮

 


"喝了一口,就倒了..." 我是不期望她可以吐出个吉祥话,可是我还是很吃惊她的如此表现.两个小时的driving还有几个钟头站在那里cooking就得到了这句话.

加上过去的种种,继续帮还是不帮?

我的结论是不帮就是帮了。也许她吃一些苦头就会有些长进。

回头问他,我和她是不是一样,回答是很象,但比她好多了,两只眼睛瞪大快要掉出来,我和她,难道是应了人以群分的老话?

到了这个岁数,我的小环境的人类是这样的,是不是一种失败?

爱情与做饭

 
 2007-01-24 02:52

如果有一个人愿意给你做一辈子的饭,这是爱情吗?

总是认为甲有男权问题,甲说男女各有各该做的事,做饭就是女的该做的。其实做饭本身没有什么?只是这种每天做而且是义务加责任听起来不是滋味。

抛开爱好的那类不谈,如果一个女人给你做了一辈子的饭,用男权的思想,这和爱情可能没有必然的联系,是女人的自然本份。相比下如果你找到了这样的一位男子,那么是否这一切是关于爱情?

回头望望那在厨房忙碌的身影,哈哈,感谢甲的男权理论。

 
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.