正文

Love Boy

(2011-11-25 11:01:16) 下一个

小家伙的学校每年都有个move-a-thon活动,我们家长捐款,小孩子们会有抽奖活动作为奖励。今年我们捐了十块钱。周二,他回家说;妈妈,emily won a prize today。我当时都没有反应过来,后来经他提醒才想起这个活动,我通常都是第一时间就把有关的钱啊,信息条啊什么交到学校。小家伙以为我还没有给学校交钱呢,还一个劲儿的催我。

周三下午我去车站接他的时候,邻居的印度小姑娘兴奋的告诉我,ian won, he won a prize ,he won a sled, I heard the annoucement at the school.  And he sure did. 校车一到站,我的小宝就像旋风试的刮了下来,嘴巴都合不拢了。

周三下午我去学校取sled,顺便把他接回来。我看到他时,他旁边有个小姑娘,小姑娘看ian要走,也试图跟着他走,回到家我问他;那个小姑娘是谁啊。‘ava’. ‘She wanted to come with you ,huh?’  ‘yeah, I have to hold here hands everyday when we are waiting for the bus.’  Oh? I got curious. ‘Why?’  ‘She always runs around, not stay on line, she is 4 ,you know , one year younger than me.’  ‘ does your teacher ask you to do that? ‘’yeah’’

 

Then there is something more interesting, he continued’’ I helped her to take off her coats and put them on everyday, sometimes I help her with her shoes also. She is much slower than I am.’’

‘She is not my friend at first, now she is .’’ ‘’

‘’Does she say thank you after you help her?’’

 'Noooo''

‘’well, she says excuse me after she sneeze in a very low voice, I think she is polit just too shy.’’

 

My love boy ,he supprises me everyday in every way. I am sooo proud of him.

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.