Get a fun

自然之子,归属自然。自然社会,顺其自然。
正文

Danny Boy (song)

(2007-08-20 11:20:34) 下一个
发一首老歌,爱尔兰民歌。以前听过,没注意歌词。这次无意看到歌词。觉得非常优美。

Danny Boy是一首爱尔兰民谣,原是一个世纪前,一位爱尔兰父亲写给即将从军的儿子,告诉他说,当你下次回来的时候,我大概已经躺在坟里,就像整个夏天的过去,花朵的凋零,就像你现在要走,也不能挽留。整首歌的旋律彷佛夏日将尽的原野上遥远传来的风笛,如怨如慕, 轻轻撩起你一生最珍惜的记忆。。。

这首爱尔兰民谣的歌词, 尤其带有一种特殊的感人心魄.

歌词: Danny Boy - An Old Irish Ballad (Frederick Edward Weatherly, 1848- 1929 )
Oh Danny boy,
the pipes, the pipes are calling
From glen to glen,
and down the mountain side
The summer's gone,
and all the flowers are dying
'Tis you, 'tis you must go
and I must bide

噢!丹尼少年,
笛声正在召唤
从山谷间到山的另一边
夏天已走远,
花儿都已枯萎你得离去,
而我得等待

But come you back
when summer's in the meadow
Or when the valley's hushed and white with snow
'Tis I'll be there in sunshine or in shadow
Oh Danny boy, oh Danny boy,
I love you so

但你回来了,
当夏天回到草原上的时候或是当山谷沉静下来,
因雪而白了头的时候我一定会去那儿,
不论是阳光普照或阴影覆盖噢!
丹尼少年 ,
我是多么的爱你

And if you come,
when all the flowers are dying
And I am dead, as dead
I well may beYou'll come and find the place
where I am lyingAnd kneel and say an "Ave" there for me



如果你在百花凋謝的時候前來而我已經死去,
死的很安詳你會前來,
找到我長眠之地
跪下來和我說"再見"

And I shall hear,
tho' soft you tread above me
And all my dreams will warm and sweeter be
If you'll not fail to tell me that you love me
I simply sleep in peace until you come to me
Oh Danny boy, oh Danny boy, I love you so...

我会倾听,
虽然你轻柔的踩在我上面
我的梦将会更温暖而甜蜜
如果你真的对我说你爱我
我会在平静中安息,
直到你来我身边
噢!丹尼少年,我是多么的爱你
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
melly 回复 悄悄话 It is a beautiful song indeed though a little sentimental. I do not think it is a good idea to listen to it in a rainy cold day. :-)

thanks for sharing. Look forward to hearing more.
登录后才可评论.