个人资料
  • 博客访问:
正文

2/18 星期一

(2008-02-18 00:47:01) 下一个
又是周一, 本来打算早起去大使馆取护照, 结果一直睡到下午1点. 跳起来, 冲到办公室, 老板正忙着准备和投资公司的会面, 没时间搭理我, lucky. 周六和Takako, 还有她的一个朋友一起去滑雪, 非常开心. 本来上周我就在想周末是否应该去滑雪, 结果Takako周四就来约我, 正随我心愿. 今年的雪大概是我经历过的最好的, 我们都没有走到长野那么远, 仅仅群马的雪就已经好得让我们十二分的满意. Takako的朋友Yuka开车, 我们选了个小滑雪场, 人不多, 几条lift都不用等, 可以尽情的滑. 天气时晴时阴, 但雪一直在下, 地上的积雪很厚, 摔倒也不会痛. 上次滑雪我只摔倒一次, 但因为是膝盖着地, 回家后一看, 青紫一片, 足足2个星期才消, 我正打算去买套膝盖用的pads. 这一回, 因为不痛, 所以也不怕摔, 可以随心所欲的尝试各种新的tricks, 即便摔倒, 躺在厚厚的雪上, 心情也好得不得了. 有些地方有powder snow, 好象在波浪上滑行一样, its just so cool! 关于今年是否应该去滑雪, 本来还有些犹豫不决, 但既然雪这样好, 一定还要多去几次.

周日就不用说了, 今天仍旧浑身痛, 最近冬眠, 根本没运动, 滑雪一天就几乎散架. 本来打算加入gym, 因为天气冷, 实在懒得去, 所以只有心动, 却没有行动. 考察了几个gym, gold's gym24小时, 价钱也算公道, 且设备齐全, 但却没有pool; tipness有pool, 但太小了, 而且总去同一个gym, 我也觉得有点烦. Nick说我太picky, 就算有pool, 也未必会去游; well, 他可能是对的, 原来有pool的时候, 我也没游过几次. 但我一直打算多游泳, 因为水平很差, 所以想提高. 我游泳水平属于"淹不死, 但也游不远"那种, 关于这个问题, 老爸有很大的责任. 我老爸是体育全能的那种人, 游泳水平更是不用说, 年轻时在部队是海训教官, 连回家探亲都会在部队游泳池做义务救生员. 这么一个教当兵的游泳的人, 竟然没教好我这个小丫头, 一世的英名啊, LOL. 很小的时候, 3岁? 或是5岁, 老爸就带着我去泡游泳池, 名义是"熟悉水性", 可惜, 对我来说, 那真的是在"泡"游泳池, 大部分时间我都套着巨大的游泳圈, 舒舒服服的泡在水里. 老爸有心教我, 让我从憋气练起, 可是我当时是死活不肯把头放到水里, 没什么具体原因, 大概是害怕? 我也不记得了. 后来连游泳池里的staff都看不下去了, 当时各游泳池都有给放暑假的小孩子开的游泳班, 那人是游泳班的教练, 他跟我老爸说, "你把这孩子送到我班上来, 管保一周就会游." 我当时可吓坏了, 我看见过那些小孩子学游泳, 第一堂课就是把小孩子扔水里, 让他们自己扑腾, 看到快不行了, 就伸个杆子让小孩儿拉一下, 然后再接着扑腾. 要是把我送到那儿去... 我哭的心都有了, 结果老爸犹豫了一下, 没同意, 仍然继续"连哄带骗"的教我憋气, LOL. 后来, 老妈跟我说, "你爸哪舍得你去乱扑腾..." 老爸的温柔的结果是, 我一直到高中才勉勉强强的学会游泳, 且姿势不够标准, 距离不够远. 现在不用老爸再"连哄带骗"的要我憋气了, 是我自己主动想学好游泳, 因为通过看各种灾难片而发现, 游泳比较好的人的逃生机率远高于"旱鸭子", LOL. 其实, 是因为潜水和冲浪都需要certain level of swimming skills, 为了更好的玩, 就要提高游泳技术. 

最近一直在听EMINEM的歌, 以前很喜欢, 现在听来, 还是喜欢, LOL. He is the best rapper ever, I think he really has talent, all lyrics he wrote are very deep, meaningful, and touching, about his life, daughter, not like other rappers always talking about money or chicks. And all his music videos are very much fun to watch, with great sense of humor, not like those crap videos full of half-naked chicks shaking their asses, lol. Rumor says Eminem would come back with his new album this year, hope so, "cos we need a little, controversy, cos it feels so empty, without him", LOL.



One of my favorite, --Lose Yourself, from the movie 8 mile,

Look, if you had one shot, or one opportunity
To seize everything you ever wanted-One moment
Would you capture it or just let it slip?


 His palms are sweaty, knees weak, arms are heavy
There's vomit on his sweater already, mom's spaghetti
He's nervous, but on the surface he looks calm and ready
To drop bombs, but he keeps on forgettin
What he wrote down, the whole crowd goes so loud
He opens his mouth, but the words won't come out
He's choking, how everybody's joking now
The clock's run out, time's up over, bloah!
Snap back to reality, Oh there goes gravity
Oh, there goes Rabbit, he choked
He's so mad, but he won't give up that
Easy, no
He won't have it , he knows his whole back's to these ropes
It don't matter, he's dope
He knows that, but he's broke
He's so stagnant that he knows
When he goes back to his mobile home, that's when it's
Back to the lab again yo
This this whole rhapsody
He better go capture this moment and hope it don't pass him

You better lose yourself in the music, the moment
You own it, you better never let it go
You only get one shot, do not miss your chance to blow
This opportunity comes once in a lifetime yo

The soul's escaping, through this hole that it's gaping
This world is mine for the taking
Make me king, as we move toward a, new world order
A normal life is boring, but superstardom's close to post mortem
It only grows harder, only grows hotter
He blows us all over these hoes is all on him
Coast to coast shows, he's know as the globetrotter
Lonely roads, God only knows
He's grown farther from home, he's no father
He goes home and barely knows his own daughter
But hold your nose cause here goes the cold water
His hoes don't want him no mo, he's cold product
They moved on to the next schmoe who flows
He nose dove and sold nada
So the soap opera is told and unfolds
I suppose it's old partner', but the beat goes on
Da da dum da dum da da

No more games, I'ma change what you call rage
Tear this motherfucking roof off like 2 dogs caged
I was playing in the beginning, the mood all changed
I been chewed up and spit out and booed off stage
But I kept rhyming and stepwritin the next cypher
Best believe somebody's paying the pied piper
All the pain inside amplified by the fact
That I can't get by with my 9 to 5
And I can't provide the right type of life for my family
Cause man, these goddam food stamps don't buy diapers
And it's no movie, there's no Mekhi Phifer, this is my life
And these times are so hard and it's getting even harder
Trying to feed and water my seed, plus
Teeter totter caught up between being a father and a prima donna
Baby mama drama's screaming on and
Too much for me to wanna
Stay in one spot, another day of monotony
Has gotten me to the point, I'm like a snail
I've got to formulate a plot fore I end up in jail or shot
Success is my only motherfucking option, failure's not
Mom, I love you, but this trailer's got to go
I cannot grow old in Salem's lot
So here I go is my shot.
Feet fail me not cause maybe the only opportunity that I got

You can do anything you set your mind to, man


[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
jgey 回复 悄悄话 嗯...真的很冷.泡温泉也不错嘛,我也想去,不过,最近手头有点紧(-_-#)
l'estrose 回复 悄悄话 最近好冷啊。想滑雪又怕摔,啊,岁月不饶人啊。只能到处找温泉泡了:)
登录后才可评论.