Youareagirlwithabighearthavingfriendsofalldifferenttraitssomeevenrun..."> Youareagirlwithabighearthavingfriendsofalldifferenttraitssomeevenrun..." /> 借文下雨-诗兴大发011-To The Big Heart Dear Girl-by Worldling - 博客 | 文学城

歌友会

当清风送来一抹草籽的芬芳,我蓦然忘了忧,欢天喜地起来。
正文

借文下雨-诗兴大发011-To The Big Heart Dear Girl-by Worldling

(2008-08-31 05:36:21) 下一个


You are a girl with a big heart
having friends of all different traits
some even run opposite ways
Variety does not make you dizzy
‘coz you see everyone’s inner beauty

You are a girl with a big heart
ready to offer genuine concern
be that a lonely old lady next door
or a troubled friend
who can use a little comfort

You are a girl with a big heart
even in your darkest days
Tears may have blurred your vision
The hope and belief in true love
you've never put away

One day I happily heard you say
For quite some while
you were obsessed with one idea
life stuck in nowhere
Now you realize that was silly

Wish you enjoy your journey all the way
for “yesterday is history
Tomorrow is a mystery
But today is a gift
That’s why we call it the present”
Hope you like this little present for today

******************
歌儿按;牛蛙博士说这篇是写给我的,我这个属秤砣的也终于有点忍不住飘飘然了,呵呵。挂在这里,跟所有with a big heart的女孩们共享, 当然还有那些有时big heart,有时small heart, 象我一样的姐妹们。:))
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (16)
评论
想去看海 回复 悄悄话 哇博士好文采!

歌儿:you deserve it!
歌儿 回复 悄悄话 哈哈,牛蛙博士我说那几句话咋那眼熟呢,原来是功夫熊猫里的绝句啊!太妙了也!

哈哈,你说的那个big木头疙瘩把我逗坏了,幸好你没说我是木头疙瘩,否则我又得自己狂下眼泪雨了。:))

毛毛猫我还真不知道咱们的时差是多少,我现在回复你的时间是我的下午三点多,星期一,估计你这个时候正是半夜三更呢,你的时间得问我饼妹,她跟你离的好像不远。:)

你变粉了好,太红了也不好,太红立黑裙了。:))

牛肉松谁说不是呢,我美着呢,连红下巴都美起来了,哈哈。

老史,海湾,要想让我飘起来,是不太容易的,在牛蛙博士的努力下,我已经成功摔了好几个屁股敦了,呵呵。
静谧海湾 回复 悄悄话 哇博士牛啊!太牛了!zt 

歌儿啊,飘起来了吧?哈哈:) zt

Feel the same as 哇博士.
老史 回复 悄悄话 哇博士牛啊!太牛了!zt 

歌儿啊,飘起来了吧?哈哈:)
老锅饼 回复 悄悄话 哇博士牛啊!太牛了!
喜欢阿敏!蜜糖燕子就是好啊就是好!
worldling 回复 悄悄话 歌儿:你的小心眼我当然也知道了,比如那回哭得上气不接下气的,不就是因为那谁怎么怎么(或者没怎么怎么)你了么?所以嘛,我才说你是个BIG HEART,而不是BIG木头疙瘩:)

麦片:其实我说的都是大白话,而且都有据可查,既没添油也没加醋。所以,看来麦部长也跟歌儿会长一样,是个心中有荷花的人:)

松妹:握手握手,那段也是我最喜欢的,“功夫熊猫”里偷的:)

红茶:开仓放---BRAVO了?让老姐有点不好意思哪:)
mycereal 回复 悄悄话 hairycat: hehe,小调皮猫,I really like you.
绿豆红茶 回复 悄悄话 Bravo, Dr. W.
Bravo!
hairycat 回复 悄悄话 回复mycereal的评论:

hughug, you are very sweet, I really love you.
mycereal 回复 悄悄话 hariycat: I agree with your point too. hehe.
南山松 回复 悄悄话 写得真好,流畅,优美。--ZT

最喜欢最后一段:
Wish you enjoy your journey all the way
for “yesterday is history
Tomorrow is a mystery
But today is a gift
That’s why we call it the present”
Hope you like this little present for today

歌儿收到这么好的礼物,心里一定美得不得了吧?
hairycat 回复 悄悄话 歌儿, see you tomorrow. By the way, how many hours difference we have (I'm in Toronto). I am always amazed by the intenet, it connects us like in a village. Hi 歌儿 again.
hairycat 回复 悄悄话 Being "a girl with a big heart" is quite difficult because naturally, girls are jealouse. I am still 小气,小心眼,爱生气,but my LD and friends still love me because I can say "sorry" quickly if I'm wrong. I have a close friend who is truly a girl with a big heart, and she is my idol. Everyday, 我对她是顶礼摹拜,虚心学习,只改了一点,近朱者赤,我也变粉了,呵呵1 我真喜欢大气的女孩儿,史湘云那样的,多好.

ps. by the way, longhair, you cannot offend me. I do believe in love and marriage, that's for sure. My LD still loves me and we stay in the marriage for so longggggg and still enjoy each other's companion. Hehee, little bragging! I understand that the sociaty is evolving. I just won't stay with someone who doesn't want to marry me. If he truly love me, why is so hard to marry me? This is my point -- just apply in my life.
mycereal 回复 悄悄话 worldling: 读你这首诗的时候,一边读,一边替歌儿感动得不行。写得真好,流畅,优美。
歌儿 回复 悄悄话 呀!你都睡醒了啊?坐上了牛蛙博士的沙发,你幸福吧你!:)
早上好,我也去睡了。:))
hairycat 回复 悄悄话 sofa! yeahhhhhh!
登录后才可评论.