若子的博客

我思我写我博,文果载心; 你来你阅你晓,余心有寄
正文

谢谢你带我走过万水千山

(2008-02-11 11:58:57) 下一个



一个月前,爸爸走了。我每天都在思念他,思念这个给我生命,带我走过千山万水的人。借西域男孩的这首《You Raise Me Up》 献给我的爸爸,我心中永永远远的爱。


YOU RAISE ME UP

音乐: Rolf Lovland
歌词: Brendan Graham
演唱:Westlife
翻译: 若子



When I am down and, oh my soul, so weary;
When troubles come and my heart burdened be;
Then, I am still and wait here in the silence,
Until you come and sit awhile with me.

You raise me up so I can stand on mountains;
You raise me up to walk on stormy seas;
I am strong when I am on your shoulders;
You raise me up to more than I can be.

There is no life - no life without its hunger;
Each restless heart beats so imperfectly;
But when you come and I am filled with wonder,
Sometimes, I think I glimpse eternity.














我灵失落,倦怠徘徊;
我心劳顿,负重难捱。
屏住呼吸,静静等待,
盼你来坐,靠近我爱。

倚你而立,群山巅脉;
依你而行,惊涛瀚海。
靠你肩上,坚强勇敢,
助我超越,既往开来。

生命渴望,心灵期待,
一样绎动,异样精彩。
当你降临,惊喜斥怀,
曙光忽现,永恒存在。









[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
路漫漫难觅难寻 回复 悄悄话 这个版本的确比Josh Groban的好。
楼主的文章和艺术制作都堪称上乘。
登录后才可评论.