安大略湖畔的微笑

许多认识我的人并不知道我把写字当娱乐。一夜间建立了博客,突击堆积。忽然想告诉你们,我在娱乐着呢。哈哈哈…………
正文

买房记之十:Mutual Release“放弃”书信 (2007-10-16)

(2008-01-07 17:59:50) 下一个

早上听到老公给B先生打电话说要revoke offer。我在旁边听着,替他着急。觉得他的表达虽然意思很清楚,可是不够诚恳。可是我又不愿意充当这个霉大头。思来想去,我决定 make offset。亲自写一封邮件给B先生,表达我们为什么拿到房子又舍弃房子的心里挣扎过程。

原信如下,省去名姓和房屋相关的敏感信息。

Dear B,

Yesterday evening we were happy for success, absolutely it is a great deal, I don't think we could be lucky to get the same deal again. We signed a pay check of deposit money immediately when we got at home.
But afterwards, My husband had stayed up all night, he thought about that house again and again, focused on living room and dining room, researched on line, compared with the layout of same kind semi-detached houses ,he found out most of semi-detached houses have dining rooms, a few of them haven't it ,instead they have big living rooms, or medium size living rooms. none of houses like this semi-detached house, no dining room(even no breakfast area), small living room and small kitchen, but a large yard. He said If let he chooses, he would like small bedrooms, small yard than small living and family room. Because most of time we will stay at living room and dining room. That's the reason why he wants to give up this house, none of price, even though we will miss and lose semi-detached house forever.

We appreciate your effort for this house. I don't know how to express my feelings of apology. Just say :"Really really sorry!"

Aftereffect, we clearly understand what's kind of house are we looking for, and we trust you more. Let's move on, go ahead!

Thank you too much!

Regards.

XX and XXX
(中文:亲爱的B先生,昨天晚上我们为成功地买下房子而高兴。毫无疑问我们得到了一个非常棒的价格,我认为我们以后再也不可能这么幸运地拿到这样好的价格。回到家后,我们马上签了一张付定金的大单支票。可是事后冷静下来,老公一晚上没有睡着觉,他反复在考虑这座房子,焦点集中在房子的客厅和餐厅问题上。他在互联网上调取了同类型同区域的房屋做了相关的比较和研究工作,发现大部分这样类型房子的结构都是有餐厅的,小部分没有餐厅的房子代替的是有大的客厅,或至少是中等大小的客厅,没有一套房子象我们买下的这座房子这样:没有餐厅甚至早餐厅也没有、小客厅、小厨房,却有一个超大的后花园。老公说,假如他可以选择,他宁愿要一座小一点的卧室,小一点的后花园的房子,而不是小的客厅和餐厅。因为毕竟我们大部分时间都在客厅和餐厅活动的。这就是老公为什么想放弃已经买到手的房子的原因。和房子的价格无关。尽管从此以后,我们可能会永远错过和失去买这类型房子的机会。我很感谢您为我们争取这座房子所作的努力,我不知道怎样表达我愧疚的感觉,只有说:非常非常地对不起!这件事情对我们的影响就是,我们更清楚自己需要什么类型的房子,而且我们更加相信你。让我们忘掉这件事,接着向前走吧!)

当这封email sent out之后,才觉得心里放下了一个包袱。又把信forward给老公,老公发来google talk 说: very emotional!

晚上,我收到了B先生的回信,如下:

Dear XX ,
 
XXX phoned me this morning about this matter and I had let him know that it is perfectly OK to rescind from this Offer, earlier the better, if you do not feel comfortable with it. I fully understand the feelings.
 
Don't feel sorry. Our target is to buy a home. We have to like it first, before we could fall in love with it.
 
Let us work together again to make the dream come true! Cheers.

By the way I'll have to prepare a "Mutual Release" for you to sign so we could get out of the deal. I'll e-mail the copy to you, please sign it and fax or e-mail it back to me afterwards.
 


--
Regards
B
(中文:亲爱的XX,今天早上你老公打电话给我告诉我这件事情,我告诉他放弃这个房子一点没有问题,早决定比较好。假如你们对这个房子感觉不舒服,我完全能理解你们的感受。不要说对不起,我们的目标是要买一个家园,我们必须先喜欢它,买之前我们必须先爱上这座房子。让我们一起为实现梦想家园努力而干杯!顺便说一句:我准备了放弃房子的文件需要你们签署,签署后回传真给我,就解脱了买房的合同。)

看了B先生的回信,心里顿时踏实了很多,再次坚信:B先生这个经纪,我们是找对了。




 





请阅读相关文章:

序篇:投入地爱一次

买房记之一:像恋爱那样开始了

买房记之三:第一次相亲

买房记之三:进退维谷

买房记之四:短暂的惊喜

买房记之五:第一次冲动

买房记之六:暂停之后的锁定

买房记之七:决策

买房记之八:在举国欢庆的日子里

买房记之九:花开花落

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.