真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

11-15

(2023-11-14 18:51:55) 下一个

11-15

Approached problems with a light touch. When your mind moves toward a problem area, you tend to focus on that situation so intensely that you lose sight of me. You pit yourself against the difficulty as if you had to conquered it immediately. Your mind gears up for battle, and your body becomes tense and anxious. Unless you achieve total victory, you feel defeated.

 

There is a better way. When a problem starts to overshadow your thoughts, bring this matter to me. Talk with me about it and look at it in the light of my presence. This puts some much-needed space between you and your concern, enabling you to see form my perspective. You will be surprised at the results. Sometimes you may even laugh at yourself for being so serious about something so insignificant.

 

You will always face trouble in this life. But more importantly, you will always have me with you, helping you to handle whatever you encounter. Approach problems with a light touch by viewing them in my revealing light.

 

以轻松的态度面对问题。当你的思维触及到一个问题领域时,你倾向于如此强烈地专注于那种情境,以至于你忽略了我。你把自己对立于困境之中,仿佛必须立刻克服它。你的思维准备迎战,你的身体变得紧张而焦虑。除非你取得完全的胜利,否则你会感到失败。

 

有一种更好的方式。当问题开始在你的思想中占据主导地位时,将这个问题带给我。与我交谈,并在我的在中审视它。这在你和你的关切之间提供了一些急需的空间,使你能够从我的角度看到。你会对结果感到惊讶的。有时候,你甚至可能因为过于认真对待一些微不足道的事情而笑出声。

 

此生你将常常面临困扰。但更重要的是,你将永远有我与你同在,帮助你应对所遇到的一切通过我启示光看待问题,以轻松的态度面对它们。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.