真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

10-21

(2023-10-20 20:01:08) 下一个

10-21

To live in my presence consistently, you must expose and expel your rebellious tendencies. When something interferes with your plans or desires, you tend to resent the interference. Try to become aware of each resentment, however petty it may seem. Don't push those unpleasant feelings down; instead, let them come to the surface where you can deal with them. Ask my Spirit to increase your awareness of resentful feelings. Bring them boldly into the light of my presence so that I can free you from them.

The ultimate solution to rebellious tendencies is submission to my authority over you. Intellectually, you rejoice in my sovereignty, without which the world would be a terrifying place. But when my sovereign will encroaches on your little domain of control, you often react with telltale resentment.

The best response to losses or thwarted hopes is praise: the Lord gives and the Lord takes away. Blessed be the name of the Lord. Remember that all good things---your possessions, your family and friends, your health and abilities, your time --- are gifts from me. Instead of feeling entitled to all these blessings, respond to them with gratitude. Be prepared to let go of anything I take from you, but never let go of my hand.

 

要持续在我的面前生活,你必须揭示并排除你的叛逆倾向。当某事干扰了你的计划或欲望时,你往往会对干扰感到愤慨。试着留意到每一次愤怒,无论它看起来多么微不足道。不要把那些不愉快的感觉压下去;相反,让它们浮出表面,这样你就可以处理它们。请求我的灵增加你对愤怒感觉的意识。大胆地将它们带入我同在的光明之处,这样我就能使你摆脱它们。

对叛逆倾向的最终解决方案是顺从我对你的权柄。从理智上,你为我的至高无上感到欢欣,否则这个世界将是一个可怕的地方。但当我的主权意志侵犯到你小小的掌控领域时,你经常会以显眼的愤慨作出反应。

对于损失或希望受挫的最佳回应是赞美:赏赐的是耶和华,收取的也是耶和华,愿耶和华的名是应当被称颂记住所有美好的事物——你的财产,你的家人和朋友,你的健康和能力,你的时间——都是我赐予的礼物。与其觉得自己有权拥有所有这些祝福,不如以感激的心态回应它们。准备好放手我从你这里拿走的任何东西,但永远不要放开我的手。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.