真道的魅力

道成了肉身,丰丰满满地有恩典,有真理,魅力四射,令我折服
个人资料
正文

为摆脱自我拒绝祷告

(2023-09-16 09:10:50) 下一个

Dear Heavenly Father,

I come before you with a heavy heart, recognizing the burden of self-rejection that I carry within me. Lord, you know me intimately, and you know the depths of this struggle. I ask for your divine intervention and healing touch in my life.

First, Lord, I want to acknowledge that I am fearfully and wonderfully made in your image. Help me to fully understand and embrace the truth that I am your beloved child, worthy of your love and acceptance just as I am.

I confess any negative self-talk, self-doubt, and self-criticism that has taken root in my heart. I renounce these destructive thoughts and emotions, and I ask for your forgiveness for entertaining them.

Please, Lord, reveal to me the root causes of this self-rejection. Show me if there are past wounds, experiences, or beliefs that have led me down this path. I pray for healing and restoration in those areas of my life.

Fill me with your unconditional love and acceptance, Lord. Help me to see myself through your eyes, as a person of infinite worth and potential. Let your truth replace the lies of self-rejection.

I invite your Holy Spirit to work within me, bringing about transformation and renewal. Help me to develop a healthy self-esteem based on your love and acceptance.

Lord, grant me the strength to resist the urge to seek validation and approval from others in unhealthy ways. Instead, help me find my identity and security in you alone.

I pray for the courage to let go of the past, release self-rejection, and walk in the freedom of your grace. Fill me with your peace, joy, and confidence.

Thank you, Lord, for hearing my prayer. I trust in your love and your ability to heal and restore. In Jesus' name, I pray.

亲爱的天父,

我带着沉重的心情来到您面前,意识到了我内心所承受的自我拒绝之负担。主啊,您深知我,也知道我内心这场挣扎的深度。我请求您在我的生命中进行神圣的干预和医治。

首先,主啊,我要承认我是按照您的形象神奇而美妙地被创造的。帮助我完全理解并接受这个真理,我是您所爱的孩子,无论如何都值得您的爱和接纳。

我承认在我内心存在的消极自我对话、自我怀疑和自我批评。我放弃这些破坏性的思维和情感,并请求您宽恕我曾经拥抱它们的行为。

请主向我显明自我拒绝的根本原因。告诉我是否有过去的伤害、经历或信仰,导致我陷入这条路。我祈求在我生命中的那些领域得到医治和恢复。

主啊,请用您无条件的爱和接纳来填满我。帮助我透过您的眼睛看待自己,看作是一个具有无限价值和潜力的人。让您的真理取代自我拒绝的谎言。

我邀请您的圣灵在我内心工作,带来变革和更新。帮助我建立基于您的爱和接纳的健康自尊。

主啊,赐给我力量,抵制以不健康的方式寻求他人的认可和赞同的冲动。相反,帮助我只在您这里找到我的身份和安全感。

我为放下过去、摆脱自我拒绝、并在您恩典的自由中行走而祈祷。以您的平安、喜乐和信心来填满我。

主啊,谢谢您听我的祷告。我信靠您的爱和您医治和恢复的能力。奉耶稣的名祷告。阿门。

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.