藕花深处

我要说的在我的歌声里
个人资料
正文

分享一首一听钟情的英文歌--The Rose

(2022-05-29 10:37:37) 下一个

这首歌第一次听的时候是十几年前,从一张男生四重唱Kings' Choir的碟, 让我动容的一句是Love...is for the lucky and strong, 当时是广州出的一张碟, 中文翻译居然朦胧自我发挥得让人不知所云, 逼得我只好拿出当年大学时的劲头, 一句一句死抠听写下来哈哈。  爱的脆弱和盼望,描绘得丝丝入扣, 而歌词本身又是那么单纯, 言近旨远, 很喜欢的风格。 后来看到坛里有不少歌友都唱过这首歌, 很开心也有人跟我一样“发现”了这首好歌!那种听到一句后被击中,然后满世界找歌词的感觉真好!

 

祝朋友们周末快乐!美国的朋友们节日快乐!

The Rose

Some say love, it is a river
That drowns the tender reed
Some say love, it is a razor
That leaves your soul to bleed
Some say love, it is a hunger
An endless aching need
I say love, it is a flower
And you, its only seed
It's the heart, afraid of breaking
That never learns to dance
It's the dream, afraid of waking
That never takes the chance
It's the one who won't be taken
Who cannot seem to give
And the soul, afraid of dying
That never learns to live
When the night has been too lonely
And the road has been too long
And you think that love is only
For the lucky and the strong
Just remember in the winter
Far beneath the bitter snows
Lies the seed that with the sun's love
In the spring becomes the rose
 

 

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.