正文

没有你在我身边的夜晚

(2020-08-13 10:20:48) 下一个



【没有你在我身边的夜晚】

       没有你在我身边的夜晚,
       就像独行在深山峡谷间,  
       乌云笼罩着阴森的山峦,
       月光被树枝剪裁成碎片,
       潵在地上的亮更显凄惨,  
       寒风摇动着树枝在嘶喊,
       孤零零的我抬头不见天,
       真得好孤单真得好孤单。

       没有你在我身边的夜晚,
       就象茫茫大海孤舟一片,
       苍白的月亮无力软绵绵,
       飞溅的浪花拍打着海岸,
       浪涛声声仿佛鬼嚎一般,  
       环顾四周黑漆漆的无边,  
       整个世界仿佛就我在线,  
       真得好孤单真得好孤单。  


(修改于: 08/21/2020)

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (5)
评论
Jeff_503 回复 悄悄话 回复 'temptemp' 的评论 : 好诗!感谢!需要多读几遍,才能领会其中的含意。
temptemp 回复 悄悄话 看得心痛。我不会写诗,网上抄来的。改了一点点。
You can shed tears that she is gone
Or you can smile because she has lived

You can close your eyes and pray that she will come back
Or you can open your eyes and see all that she has left

Your heart can be empty because you can’t see her
Or you can be full of the love that you shared

You can turn your back on tomorrow and live yesterday
Or you can be happy for tomorrow because of yesterday

You can remember her and only that she is gone
Or you can cherish her memory and let it live on

You can cry and close your mind, be empty and turn your back
Or you can do what she would want: smile, open your eyes, love and go on
Jeff_503 回复 悄悄话 回复 '注册很麻烦' 的评论 : 谢谢。 真希望她能满足。
注册很麻烦 回复 悄悄话 看你的照片还很年轻,有你的思念你的妻子一定很满足了,保重
rongrongrong 回复 悄悄话 so sad
登录后才可评论.