个人资料
正文

一首《alone》. 俺也扮一回创作人.

(2021-05-15 11:08:29) 下一个

         向陶导学习, 刚刚自创了一首诗歌, 顺便哼了个曲调, 不伦不类的也不知归于什么曲风. 俺水平很菜, 望大家多指点.

 

 

《alone》

 

Today I am alone

Sitting in the armchair like a stone

My body is in a weekend of relaxation 

but my mind runs like a typhoon

I miss all kinds of person

Want to know how they are doing

Whether they still have happy smiling

and enjoy every warm morning

I saw a pretty figure is appearing

She thanks me in crying

for caring about her in youth season

She said sorry for leaving me alone

not marry me is her wrong life decision

She will love me forever with heartbroken

 

《孤独》

 

今天我独自一人

坐在扶手椅中像个石尊

我的身体在享受周未的放松

但我的思想却运转得象台风

我思念各种各样的人

想知道他们过得如何

是否都还有幸福的笑容

并享受每个温暖的早晨

我似乎看见一个美丽身影

她在哭泣中感谢我

谢我在花季时节对她的关心

她说对不起留我孑然一身

未嫁我是她人生错误的决定

她将会心痛地爱我一生

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.