温心小屋

以文养心。原创文学,请勿抄袭,如需转载,请告知。谢谢
个人资料
  • 博客访问:
正文

学写英文--公园草坡区

(2022-01-28 04:54:15) 下一个

6.Jorden Hill Area

Jorden Hill is located at the extensive area of Green Grass Field Area. The road leading to the high school and the community center cuts through the Hill and the GGF area. I don’t know when was the road built, when I moved to this neighborhood and resumed my daily walking routine, it was already a worn out road, cracks being all along the road with some being fixed and some not.

 

In 2017-2018, the Town set new developing plans, more businesses and commercial services(buildings) were invited in. Since 2018, people could easily feel a new round of economic development.  与新一轮经济发展同步的是社区环境的进一步提高。Along with the development of economic environment, the residential living environment got improved simultaneously, roads and public buildings were either fixed or remodelled.  Town started remodeling this road in spring of 2020 when majority of Americans were enveloped in the gray cloud of anxiety coming from Covid-19 pandemic. By then, to me the road remodelling work was not simply a construction work, it meant a sprite, a momentum. It made me feel our society still running. Till now I can still recall the construction scenes in which the road roller, the excavator, the dump truck, the crane, the dirt, the grass, the bushes, and of course the construction workers all looked beautiful. 

----------

现在每隔几天,孩子早上吃饭时都向我要茶喝。对此我挺高 兴,喝茶会使人心静,心静使人做起事来心无旁骛。他的听力好的出奇,但这点对于像他这种有注意力缺陷问题的孩子来说变成了缺点:) 为减少周围环境的干扰,现在他大考时还被照顾在小教室里教。听他说小教室时坐了五个人。纽时报导说在2020年疫情年,美东这一带的茶叶销售量增长了70%,看来是疫情期间人们都想借助东方的茶叶来舒缓焦虑:)

昨天从收音机里才知道乌克兰的总统是电视明星,喜剧演员comedian, 娱乐人士entertainer出身,当选前在乌已拥有很高的知名度,先前并无从政经验。这点和川普很像。他当时是以70%的高支持率当选的,最近的支持率掉到30%,原因是他未能承兑当初的竟选承诺:与俄保持良好关系;整治腐败。不过因为目前的紧张局势,乌民众明白此时让其辞职并非明智之举。

今晚到明天,暴雪将袭美东,to tomorrow night,BOSTON的降雪量将达2英尺厚,康州全境的降雪也会达到8"-18"。全美东发布了BLIZZARD WARNING。静候大雪。

今早出去走路时,小区里一位准备开车出门的老先生向我招手。老先生高个子,看着挺壮实,尽管他上背已经有些驼,头发也已白了一大半。他的大半张脸被青绿色N95口罩罩着,我无从见到他的真面目。放下手,他向我走来,“我就是想告诉你‘YOU ARE MY INSPIRATION! I SAW YOU WALKING ON THIS ROAD EVERYDAY, NO MATTER WHAT THE WEATHER WAS.' 尽管隔着口罩,我仍可从他的眼神中感受他的真诚。身为一个刚来此不久的亚裔女性,我顿时感觉如英雄般的荣耀。我被他人赞扬,我也赞扬过他人。说一句真诚的赞扬鼓励的话语就会拉近两个陌生人间的距离,让双方都感受到幸福喜悦,这是最简单的心灵鸡汤。那日去COSCO买东西,排队结帐的队伍挺长,我这队进展比其它队快。到了结帐时,我对西裔收银员说”你真快!你们之间像是在开展一场技能竟赛。“ 他说”谢谢,我是老员工了“。出门时,见白人查检员老阿姨戴了两层口罩,外面的那个是用红色中国锦面料做的。“你的口罩真好看”“谢谢,新年快乐”

 

这两天突然想到先是中方断了美国航空公司的44个赴中航班,后是美方作为回应,断了中国航空公司赴美的44个航班。联想到这个数字的意思,先想觉得好笑,后是感到悲哀。

Blizzard 暴风雪

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (4)
评论
魏薇 回复 悄悄话 回复 'laopika' 的评论 :皮卡老师已经很厉害了,自学能力至少在10%之前。现在您知道就好了:)
魏薇 回复 悄悄话 回复 '简翎' 的评论 :谢谢,平实最好。
laopika 回复 悄悄话 如果我遇到那位老先生,他说的那句我肯定听不懂了,因为不知道INSPIRATION的意思:)
简翎 回复 悄悄话 后面一段写得好温馨。
登录后才可评论.