温心小屋

以文养心。原创文学,请勿抄袭,如需转载,请告知。谢谢
个人资料
  • 博客访问:
正文

校长致家长的信

(2021-08-10 05:04:57) 下一个

"As we plan for reopening of school, we wanted to inform parents and guardians about the option of voluntarily providing their child{ren}’s COVID-19 vaccination documentation to school district.

鉴于学校秋季开学,我在此想通知家长,你们有向学区提供孩子疫苗注射信息的选择。

Having this information will help the district with the contact tracing process, as, in accordance with current public health guidance, vaccinated students who are asymptomatic don’t have to quarantine if they come into close contact with an individual who is COVID positive.

学校有这些信息,有助于我们联系追踪进程。因为根据公共卫生部门的指导意见:打过疫苗的无症状感染学生不用进行隔离,即使他们与COVID-19检测为阳性的个人有过密切接触。

 

 

Providing this information to the school district is completely voluntary. I hope all students enjoy the rest of the summer.

提供这些信息完全是本着自愿原则的。

I felt stunned for seconds, thinking it a confusing strategy and how will unvaccinated students and their parents feel?

在最初的几秒中,我有点发愣,学校的这个策略既和福奇十天前对全民解疑中所说的有背,另外没打疫苗的家长又会怎么想?但是这是基于卫生局的指导啊,搞不清楚。但因为我是这一策略的受益人,所以我也是高兴的。

The feeling of confusing comes from my knowledge on this new Delta variant. Based Dr. Fauci’s statement I heard approximately 10 days ago, the vaccinated people still can transmit the virus.

But I was not upset of the stragtegy, in contrast, I am happy about it since my son will get the 2nd dose before the school reopening, he will benefit from this policy. 我明知我这么想不对,但我还是喜欢这样的策略。不得不说人性就是自私的。

今早,我一下子恍然大悟!不得不说这个指导意见高,既尊重了个人选择,又给没疫苗的家长造成了一定的心理压力。就算我前两周没下决心,读了这封信,我就会让小孩去打。 既然这病毒会长驻人间,不管通过什么图径,未来只能全民免疫。看看有些州发生家长投诉学校的事件,越发感到本州从州官员到校领导都高明!

 

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
魏薇 回复 悄悄话 回复 '梅华书香' 的评论 : 高,实在是高!!!
梅华书香 回复 悄悄话 负责任,高!!
登录后才可评论.