个人资料
正文

介绍一首由中文译成英文的网络歌曲:我爱你塞北的雪

(2011-06-03 11:40:40) 下一个
如果你爱听歌曲,又不想掏腰包,你可以上油罐, YOUTUBE.COM。 在那里不但可以找到专业歌手演唱的中外名曲,还可以找到质量很高的翻唱歌曲。由柏泉翻译,网络歌手园园演唱的英文歌曲《我爱你塞北的雪》, 英文名 “I love you pure and white snow” 就是其中一首。

http://www.youtube.com/watch?v=7RImoGNDgIY&feature=relmfu

翻译:柏泉

I love you pure and white snow,
Falling from the sky, covering all below.
So fine are your dancing steps,
So pure are your heart and soul,
You're the sister to the vernal rain
And the spring's harbinger to forego,
Before the spring to go.

I love you pure and white snow,
Falling from sky, covering all below.
Your body so like white jade
Gives the world a silver glow.
You bring life onto the fields
To bless for springtime's floral
And young wheat plant's regrowth.
Ah I love you,
Ah pure and white snow, pure and white snow!

我爱你塞北的雪
飘飘洒洒漫天遍野
你的舞姿是那样的轻盈
你的心地是那样的纯洁
你是春雨的亲姐妹哟
你是春天派出的使节
春天的使节

我爱你塞北的雪
飘飘洒洒漫天遍野
你用白玉般的身躯
装扮银光闪闪的世界
你把生命溶进土地哟
滋润着返青的麦苗
迎春的花叶
啊我爱你
啊塞北的雪塞北的雪
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (1)
评论
目前还没有任何评论
登录后才可评论.