个人资料
正文

男人心思

(2008-05-10 13:08:31) 下一个
    今天看到一篇写男人心思的文章,有几点很有意思,中文是我的注释。

    You do look good without makeup, just not as good as you look with it.
    有时候想,一个男人若是爱我,必是爱全部真我,其实不是的,正如我喜爱一个帅气的男人,他必须是注重仪表,人若都没有时间修饰自己,爱护羽毛,那TA的生活可能有太多压力,或者不是我审美观一族。

    You care what you're wearing infinitely more than we do. In fact, if you're naked when you open the front door, you won't hear an argument from us.
    嘿嘿,有味道,不化妆不行,不着衣,倒是大大受欢迎,赤裸裸时才是动物性的,诱惑和被诱惑,从来都是人类关系的真谛。

    Cooking dinner for a man is like buying flowers for a woman, except it takes a lot more time, effort and thought for you to do it. Thanks. We appreciate it.
    我很同意,烹调蒸炒需要很多的耐心和爱心,谁愿意为个不大在意的人儿,下厨弄得疲惫不堪浑身油烟味道呢?

    Your nice guy friends are the most reliable source for telling you if your new boyfriend's a jerk. And he probably is. (By the way, you might want to consider marrying that nice guy who's giving you advice about the jerk.)
    又想起我的第一次婚姻,那时是研究生,EX是同学,我师哥第一次见到EX后对我说:他不是很有教养礼貌的人。你这么善良心软的女学生,找到他是要吃亏的。后来我的导师也有类似言语。可那时的我,虽然十分尊敬学长师哥,就是不信邪。

[ 打印 ]
阅读 ()评论 (2)
评论
海外文哥 回复 悄悄话 哈哈,有个性的妇女典范!
小脚板 回复 悄悄话 Happy Mother's Day!
登录后才可评论.