个人资料
jun100 (热门博主)
  • 博客访问:
正文

高中规划和大学申请_中文翻译

(2012-01-14 13:56:39) 下一个

一直有朋友家长提翻成中文,今天开始抽空翻一点放上来。

家有高中生,不妨读读这本小书,对你和孩子高中规划和大学申请,定会有所启发帮助。
这里是连接, 有纸版和Kindle版。
http://www.amazon.com/School-Success-College-Application-ebook/dp/B006SMH2SW/


简介
当我开始高中一年级时,对将来并没有一个明确的规划,但我的确是想进个好大学。课业和成绩当时是我放在第一位的重心,然而逐渐地,经过我自己的研究,并通过高中老师、大学招生顾问,以及我的导师们,我对大学入学申请有了更完整认识。我花了很多时间功夫,使高中过得成功,以做好大学的准备。这一过程中,我学习发展了不少宝贵的技能,收获积累很多难忘的经验,遇见过一些非常优秀的人。我高中过得还不错,结果好几所大学给了我全额奖学金,包括所有四年的学费和食宿。

花大钱请专门顾问、进预科学校,当然可以是很好的办法资源,你可以得到量身定制的服务,不过家长和学生得认真权衡一下成本和收益。我自己也是私人辅导老师,通常的收费可高达每小时120元。我和这些辅导师或顾问的确可以加快学习进程,并能提供特别自定的计划,非常有价值。不过,我可以肯定地说,对那些愿意努力用功的学生,即使没有这些资源助力,也一样会有极大的机遇。这本书的目的,是给学生们提供必要的基本信息,以助于他们充分地利用高中这个阶段。在写这本书时,我也是希望能帮助那些付不起这种很好但很贵的服务的家庭。

归根结底,任何收获都是取决于, 你自身的努力和天赋,加之从外部取得良好的信息。个人而言,我来自一个中产阶级家庭,进的是级别平平的公立学校,从来没有过私人补习老师。我还知道不少背景更差的学生,也获得了全额奖学金, 或进入全国最好的大学。我们不能改变我们的天赋,但我们可以更加努力,这本书将为您提供一些有用的信息,而这些信息一定会使你付出的努力更加有效, 达到事半功倍。

这里是连接 http://www.amazon.com/School-Success-College-Application-ebook/dp/B006SMH2SW/


Introduction
When I started my freshman year in high school, I didn't have a master plan, but I did want to go to a good college. Classes and grades were my main focus at first, but I gradually gained a more complete picture of college admissions through research, teachers, admissions counselors, and mentors. I dedicated a lot of time and effort to being successful in high school and preparing for college. Along the way, I developed valuable skills, gained memorable experiences, and met some great people. My high school years were pretty good, and at the end of it all, several universities offered me full merit scholarships that covered tuition, room and board for all four years.

Expensive consultants and prep schools can be great resources and provide customized support, but parents and students should carefully weigh the costs and benefits. As a private tutor, I've often received rates up to $120 per hour. I and other tutors or consultants can speed up the learning process and provide customized plans that are valuable. However, I'm certain there is tremendous opportunity for students who are willing to work hard, even without this type of help, and this book aims to provide the essential information that students need to make the most of their high school years. In writing this book, I hope to help families that may have difficulty paying for valuable but high priced services.

At the end of the day, it comes down to effort, talent, and good information. Personally, I'm from a middle class family, went to a public high school with average ratings, and never had a private tutor. I also know many students from much less privileged backgrounds who have received full scholarships or gotten into the best universities in the nation. We can't change our natural talents, but we can improve our efforts, and this book will provide you with some useful information to make those efforts more productive.  

这里是连接 http://www.amazon.com/School-Success-College-Application-ebook/dp/B006SMH2SW/
[ 打印 ]
阅读 ()评论 (0)
评论
博主已关闭评论